بازدید دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش از دبیرستان البرز؛

نویدادهم: کنکور بزرگترین مانع اجرای تحول بنیادین در آموزش‌و‌پرورش است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کنکور را بزرگترین مانع اجرای تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد کنکور مهارت‌آموزی و چگونه زیستن و مهارت‌های اجتماعی را از دانش‌آموزان ما گرفته است.

کد مطلب: ۸۴۹۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نویدادهم: کنکور بزرگترین مانع اجرای تحول بنیادین در آموزش‌و‌پرورش است

مهدی نویدادهم روز گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای یکساله آموزش و پرورش با دانش‌آموزان مدرسه ماندگار البرز هم دیدار کرد و نظر آن‌ها را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش جویا شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

نوید ادهم در این دیدار گفت: «این دبیرستان یک مدرسه نام آشنا در صحنه ملی و حتی جهانی است که شخصیت‌های مختلفی در آن درس خوانده‌اند و فارغ‌التحصیل شده‌اند و هر کدام اکنون در عرصه علمی، آموزشی، سیاست، اقتصاد، پزشکی و... برای خود دارای جایگاه برجسته‌ای هستند. اکنون شما دانش‌آموزان میراث‌دار چنین شخصیت‌های ممتازی هستید و باید سعی کنید این برند جهانی را حفظ کنید.»

او افزود: «مدارس ماندگار گنجینه تاریخ نظام تعلیم و تربیت ایران هستند که گذشته نظام آموزش و پرورش ما را ترسیم می‌کنند.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان گفت: «چشم امید آینده انقلاب اسلامی ایران به شما عزیزان است که با سعی و تلاش خود در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... حرفی برای گفتن داشته باشید. آینده و سرنوشت این کشور در دست شماست، شما باید آینده درخشانی را برای ایران اسلامی ترسیم کنید که نسل بعد از شما به آن افتخار کنند.»

نوید ادهم افزود: «اکنون دنیا به سمت آموزش فراگیر حرکت می‌کند تا مدرسه یک جامعه کوچک از جامعه واقعی زندگی مردم باشد، یعنی جامعه نرمالی داشته باشیم که همه دانش‌آموزان چه استثنایی و چه تیزهوش و چه عادی در کنار هم زندگی کنند.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مدرسه را محل زندگی و یادگیری دانست و گفت: «کنکور بزرگترین مانع اجرای تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، کنکور مهارت‌آموزی و چگونه زیستن و مهارت‌های اجتماعی را از دانش‌آموزان ما گرفته است و به آنها فقط مهارت تست‌زنی یاد داده است.»

نوید ادهم ادامه داد: «این نوع آموزش تک‌بعدی است و دانش‌آموزان را فقط برای قبولی در کنکور آماده می‌کند در صورتی که هدف ما از تحول در آموزش و پرورش حاکمیت رویکرد فرهنگی تربیتی در همه ابعاد آموزشی و پرورشی در مدارس است. مدرسه البرز پرچم‌دار نظام جدید آموزشی و تربیتی در ایران بوده و یکی از مدارس معتبر و قدیمی شهر تهران است.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: «این مدرسه دانش‌آموختگان فراوانی به جامعه علمی و فرهنگی ایران و جهان تحویل داده است که نمونه‌های شاخص آن دانشمند فرهیخته شهید چمران و چهره ماندگار ایران پروفسور حسابی هستند. دبیرستان البرز باید معرف نظام آموزشی و تربیتی جمهوری اسلامی در سطح ملی و جهانی باشد.»

او افزود: «این دبیرستان به خاطر قدمت تاریخی، سبک معماری و سوابق درخشان علمی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی و احراز سایر شرایط لازم در 415 جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مدرسه ماندگار شناخته شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار