نماینده ولی فقیه در استان همدان:

جنبه عرفانی گردشگری مغفول مانده و کمرنگ است

همدان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت گردشگری در قرآن کریم به تشریح جنبه‌های مختلف گردشگری پرداخت و گفت: متاسفانه جنبه عرفانی گردشگری مغفول مانده و کمرنگ است.

کد مطلب: ۸۴۹۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جنبه عرفانی گردشگری مغفول مانده و کمرنگ است

آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در مراسم افتتاحیه اجلاس گردشگری همدان 2018 همدان با اشاره به اهمیت گردشگری در قرآن کریم به تشریح جنبه‌های مختلف گردشگری پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه جنبه عرفانی گردشگری مغفول مانده و کمرنگ است.

وی با بیان اینکه تمدن بشری امروز به قهقرا و عقبگرد می‌رود، گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده «سیرو فی‌الارض» که نشان از توجه به بعد عرفانی و آسمانی گردشگری دارد اما متاسفانه امروز تمدن بشری عقبگرد می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انسان زمینی نیست بلکه آسمانی است که تمد‌ن‌های غلط راه آسمان را بر انسان بسته است، تصریح کرد: اگر امروز به کلام خدا توجه می‌‌شد به جای فتح سرزمین‌ها در کره زمین، انسان عرش را فتح می‌کرد.

وی ادامه داد: آنها که داعش را آفریده و حمایت کردند سیر تکاملی انسان را هزاران فرسنگ به عقب بردند که موجب شرمندگی است.

محمدی با اشاره به اینکه گردشگری از ظرفیت‌های استثنایی استان همدان است، به فلسفه وجودی صنعت گردشگری اشاره و تاکید کرد: فلسفه وجودی گردشگری درس عبرت از خوبی‌ها و بدی‌های تمدن‌های گذشته است.

وی با ابراز تاسف از اینکه معنویت در جهان فراموش شده بر ایجاد زیرساخت‌ها بر اساس معنویت تاکید و عنوان کرد: اگر معنویت زیرساخت کارها نباشد، تمام کارهای انسان فرو می‌ریزد اما اگر تمام تمدن‌ها بر اساس مکتب حق الهی باشد هرگز فرو نمی‌ریزد که از مصادیق آن جهانی شدن اربعین حسینی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تلاش‌های دولت در راستای مادیات است و معنویت را فراموش کرده، بر ایجاد و اصلاح زیرساخت‌های معنویت تاکید و خاطرنشان کرد: اگر معنویت نباشد دیگر کارهای ما نیز بی‌اثر می‌شود بنابراین از دولت می‌خواهم که به اصل کار پرداخته و زیرساخت اعتقادات حقه مردم را درست کنید که در این صورت مادیات مردم نیز درست خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار