ظرفیت‌های گردشگری همدان در کشور جزو اولین‌هاست

همدان (پانا) - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز همدان با تمام قدرت و ابعاد مختلف ظرفیت‌های خود را به نمایش گذاشته‌ است، گفت: ظرفیت‌های گردشگری همدان در کشور جزو اولین ها است.

کد مطلب: ۸۴۹۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت‌های گردشگری همدان در کشور جزو اولین‌هاست

حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم افتتاحیه در اجلاس گردشگری همدان 2018 همدان با اشاره به دیرینه تاریخی استان همدان اظهار داشت: در شرایطی که موضوع همدان به‌عنوان پایتخت و تمدن مطرح شد رقابت سنگینی بین استان‌های کشور ایجاد شد اما در نهایت با مطالعات صورت گرفته و با پیگیری و بررسی عمیق و دقیق همدان در طول یک سال همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن نام گرفت .

وی با تبیین اهداف برگزاری اجلاس گردشگری همدان 2018 عنوان کرد: معرفی همدان به دنیا از اهداف اجلاس گردشگری همدان، 2018 است که در این راستا باید بیش از پیش با تمام قدرت این شهر تارخی را معرفی کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل انتخاب همدان در راستای برگزاری رویداد و همایش پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی تصریح کرد: استان همدان جایگاه ویژه‌ای در طول تاریخ دارد به طوری که 3 هزار و 300 سال مدنیت این شهر قطعی است که هیچ شهری با این تاریخ در دنیا سر پا نیست و وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی همدان به ثبت رسیده، در توصیف شهر همدان به ساختار سیاسی و اداری آن اشاره و عنوان کرد: همدان شهری است که اولین ساختار سیاسی و اداری را از یک ‌هزار و 100 سال قبل از میلاد مسیح دارد و وجود مشاهیر و مفاخیر و بزرگان و نامداران از محاسن این شهر است.

حاجی بابایی با ابراز تاسف از اینکه همدان در طول دهه‌های گذشته نتوانسته خود را به دنیا، آسیا و حتی ایران معرفی کند، افزود: رویداد 2018 در راستای معرفی همدان و ظرفیت های آن است ضمن اینکه در دولت‌های مختلف، استان همدان قدم‌های بلندی برداشته اما از آن به عنوان یک جایگاه ویژه رونمایی نشده است که امروز با برگزرای این مراسم در این راستا قدم برداشته شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص و منحصر به فرد شهرستان های استان همدان گفت: امروز نقشه توسعه استان همدان تکمیل شده و در زمینه‌های مختلف شاخص و پیشرفت والایی داشته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های استان همدان در راه آهن، فرودگاه بزرگ، راه‌ها و .. تاکید کرد: همدان در زمینه راه آهن چهار راهی به تمام استان‌های غرب کشور است به طوری که شمال را به جنوب کشور و پایتخت را به عراق متصل می‌کند که این ظرفیت منحصر به فرد است.

وی در همین خصوص با اشاره به برنامه های ریلی استان همدان ابراز داشت: در زمینه ریلی راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج، راه آهن تهران ـ همدان ـ ملایر - قصر شیرین و مصوبه راه آهن همدان به زنجان را داریم.

حاجی بابایی با بیان اینکه همدان امروز با ظرفیت های مختلف اعم از ارتباطات ریلی، جاده‌ای، مخابراتی و زیرساخت‌ها صنعت، علمی، کشاوری، صنایع تبدیلی و... ظرفیت بالا و مهمی برای کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: باید دنیا نسبت به این ظرفیت ها آگاه شود که برگزاری این رویداد در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه همدان مرکز بزرگ‌ترین عارفان همچون میرزاقلی شوندی همدانی سرآمد عارفان کشور است، تصریح کرد: همدان در تمام طول تاریخ توانسته نقش‌آفرینی کند به طوری که در تاریخ از مادها تا هخامنشیان و سلسله های مختلف، در همدان آثار برجسته وجود دارد و در عرصه کنونی و دوران دفاع مقدس، 8 هزار شهید از این خطه برای احیای دین و اعتقادات و نگهداشت و استحکام ایران بزرگ به شهادت رسیدند.

نماینده مرد همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز همدان با تمام قدرت و ابعاد مختلف ظرفیت‌های خود را به نمایش گذاشته‌ است، بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری همدان در کشور جزو اولین ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار