الهیار ترکمن: معلمان در آستانه بازنشستگی در صورت تمایل می‌توانند ادامه خدمت دهند

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استفاده بیشتر از تجارب فرهنگیان خبر داد: معلمان در آستانه بازنشستگی در صورت تمایل می‌توانند ادامه خدمت بدهند.

کد مطلب: ۸۴۹۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
الهیار ترکمن: معلمان در آستانه بازنشستگی در صورت تمایل می‌توانند ادامه خدمت دهند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی الهیار ترکمن در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک مدیران مدرسه‌های کاشان به خبرنگاران گفت: مطالبات اصلی فرهنگیان در سال گذشته 9 هزار و 480 میلیارد ریال بود که از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و 800 میلیارد ریال در 2 نوبت پرداخت‌شده است.

وی همچنین با اشاره به مطالبات پیش از سال‌های 1390 و 91 فرهنگیان افزود: به استناد ماده یک قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، برای مشخص شدن بدهی‌ها، دولت موظف شده است تا پس از هماهنگی با اداره‌های کل خزانه‌داری استان‌ها و ثبت بدهی‌ها در یک سامانه جامع، نتیجه‌گیری قطعی انجام دهد و ردیف مشخصی در بودجه برای آن پیشنهاد کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش همچنین درباره کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه گفت: به استناد ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، این اختیار وجود دارد تا فرهنگیان بازنشسته متقاضی ادامه خدمت بالاتر از 30 سال را همچنان به کار بگیریم.

ویاضافه کرد: اوج استخدام‌های وزارت آموزش‌وپرورش بین سال‌های 1365 تا 73 بود اما در سال‌های 1395 و 96 نزدیک به 79 هزار و 600 نفر بازنشسته شدند و تا پایان سال جاری نیز 52 هزار و 700 نفر از فرهنگیان مشمول شرایط بازنشستگی خواهند شد.

گفتنی است ؛ نزدیک به 928 هزار نفر نیرو شامل 54 درصد زن و 46 درصد مرد (اعم از معلم، مدیر، کارمند اداری، نیروی تخصصی، خدماتی و سرایداری) در وزارت آموزش‌وپرورش خدمت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار