علیزاده طباطبایی

امیدواریم پیشنهاد آزادی مشروط محمدعلی طاهری هفته آینده ارائه شود

تهران (پانا) - وکیل محمدعلی طاهری با اشاره به روال آزادی مشروط از نظر قانون گفت زندان پیشنهاد می‌دهد و صادرکننده رای قطعی باید موافقت کند. ما منتظریم که این پیشنهاد از زندان بیاید و دادگاه هم در جلسه رسیدگی به ما قول داد که با آزادی مشروط موافقت کند.

کد مطلب: ۸۴۹۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
امیدواریم پیشنهاد آزادی مشروط محمدعلی طاهری هفته آینده ارائه شود

به گزارش ایلنا ، سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضع پرونده محمد علی طاهری، با اشاره به سابقه پرونده موکل خود گفت: یک حکم پنج سال حبس قطعی به اتهام توهین به مقدسات علیه طاهری وجود داشت که ۲ سال و نیم پیش مدت این حبس تمام شد، پس از آن دادگاه بدوی به اتهام افساد فی‌الارض حکم بازداشت موقت به مدت ۵ سال حبس را صادر کرد و این حکم دو هفته پیش هم در تجدیدنظر عینا مورد تایید قرار گرفت.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه محمدعلی طاهری همچنان در زندان به سر می‌برد، تاکید کرد: قاضی و کارشناسان پرونده قول داده بودند که با آزادی مشروط او موافقت شود؛ چر که نصف حبس دوم را هم تحمل کرده است و درنتیجه می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند، ما امیدواریم که زندان این پیشنهاد را ارائه دهد و دادگاه هم با توجه به قولی که داده‌ است با آزادی مشروط او موافقت کند.

وی با اشاره به مطالبی که اخیرا به محمدعلی طاهری منتسب شده است، گفت: گفته می‌شود که عرفان حلقه فعالیت خود را آغاز می‌کند اما اصلا قرار نیست این اتفاق بیافتد چراکه تمام منطق و استدلال ما برای نقض دوباره رای اعدام این بود.

علیزاده طباطبایی خاطرنشان کرد: تمام اقداماتی که او انجام داده اگرچه خودش مدعی است که آن اقدامات مجرمانه نیست ولی به فرض اینکه به استنباط قضات مجرمانه هم باشد مربوط به قبل از سال ۹۲ است و ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی در سال ۹۲ تصویب شده و شامل حال او نمی‌شود. قبل از سال ۹۲ این عمل جرم انگاری نشده بود.

وی ادامه داد: این بیانیه منتسب به ایشان است و من مطمئن هستم که کار او نیست، اگر چنین کاری شروع شود وضعیت خیلی خطرناک می‌شود؛ چراکه خیلی راحت به استنباط ضابطین و قضات عمل ایشان مشمول ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی خواهد شد، چون‌ که بعد از سال ۹۲ انجام شده است.

وکیل محمدعلی طاهری با اشاره به روال آزادی مشروط از نظر قانون گفت: زندان پیشنهاد می‌دهد و صادرکننده رای قطعی باید موافقت کند. ما منتظریم که این پیشنهاد از زندان بیاید و دادگاه هم در جلسه رسیدگی به ما قول داد که با آزادی مشروط موافقت کند. اگرچه آقای طاهری آن رسیدگی را قبول نداشت و ما هم استدلال کردیم که استناد به تبصره ماده ۲۸۶ چون سال ۹۲ تصویب شده جایگاهی در این پرونده ندارد ولی دادگاه تصمیم گرفت و رای قطعی هم صادر کرد.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سوال که " فکر می‌کنید این پیشنهاد چه زمانی از سوی زندان به دادگاه ارائه شود؟ " گفت: فکر می‌کنم این پیشنهاد در هفته آینده از دادگاه بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار