پاسخ مجدد معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به یک ادعا

اللهیار ترکمن: مطالبات فرهنگیان با استقراض از بانک‌ها پرداخت شد نه از اعتبار مناطق زلزله‌زده

تهران(پانا)- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش بار دیگر ادعای نماینده کرمانشاه در مجلس مبنی بر پرداخت مطالبات و عیدی فرهنگیان از محل اعتبارات مناطق زلزله‌زده را رد و تاکید کرد که مطالبات فرهنگیان از محل استقراض از سیستم بانکی و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است.

کد مطلب: ۸۴۹۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اللهیار ترکمن: مطالبات فرهنگیان با استقراض از بانک‌ها پرداخت شد نه از اعتبار مناطق زلزله‌زده

اللهیار ترکمن گفته است نه در جایگاه پاسخ‌دهنده دولتی بلکه برای دفاع از شان آموزش و پرورش سخنان این نماینده مجلس را رد می‌کند. به گفته او منابع مطالبات فرهنگیان با استقراض از بانک‌ها تامین شده است.

این مجادله با سخنان فرهاد تجری آغاز شد. او در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت مدعی شد که دولت یک ریال از ۲۰۰ میلیون دلاری که به دستور مقام معظم رهبری و بعد از تصویب لایحه دولت در مجلس از صندوق توسعه ملی به زلزله زدگان کرمانشاه و کرمان اختصاص یافته بود را در مناطق زلزله‌زده هزینه نکرده و این پول به حساب فرهنگیان بابت عیدی واریز شده است.

علی اللهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش پرورش هم به فاصله یک روز گفت که ادعای تجری با توجه به چارچوب بودجه‌ای کشور امکان وقوع ندارد. علی الهیار ترکمن گفته بود که «وقتی بودجه وارد سیستم دولتی می شود چارچوب‌های مشخصی دارد و فصل و نوع هزینه آن تعیین شده و چون حساب دولتی است قابل برداشت نیست تا مسولان وزارت آموزش و پرورش یا مدیران استانی قابلیت برداشت از آن را داشته باشند و جای دیگر هزینه کنند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش از نمایندگان خواست که مستندات خود را به این وزارتخانه تحویل دهند. او گفت: «هیچ شبهه‌ای در این زمینه وجود ندارد و کسانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند باید مستندات لازم را تحویل دهند تا جواب قطعی آموزش و پرورش را خدمت افکار عمومی ارائه کنیم.»

بعد از درخواست اللهیار از نماینده کرمانشاه مبنی بر ارسال مدارک خود به وزارت آموزش و پرورش، تجری در گفت‌وگو با تسنیم گفت:«ابتدا باید دولت در این زمینه شفاف‌سازی کند و بگوید این مبلغ را در کجا هزینه کرده است. آقای الهیار در جایگاهی نیست که بخواهد تعیین کند این پول‌ها در کجا هزینه شده است و این مساله باید از سوی مسئولان سازمان برنامه و بودجه و خزانه پاسخ داده و روشن شود و ما منتظر پاسخ آنها هستیم.»

علی اللهیار ترکمن حالا برای بار دوم به تجری پاسخ داده و به پانا گفته است:« ایشان گفتند که من در جایگاهی نیستم که بخواهم در این اظهارنظر کنم. شاید این حرف در کلیت درست باشد اما بنده در جایگاه دفاع از شانیت آموزش و پرورش باید بگویم که به هیچ وجه صحبت های ایشان را تایید نمی‌کنم. به هیچ وجه این ادعا درست نیست و پولی که ما بابت مطالبات و عیدی فرهنگیان پرداخت کردیم از محل صندوق توسعه ملی یا اعتبارات مربوط به زلزله‌زدگان نبود. بنده موظف هستم از شانیت آموزش و پرورش دفاع کنم و این کار را خواهم کرد.»

او ادامه داد:« ادعای آقای تجری این است که دولت این کار را کرده است ولی چرا فقط وزارت آموزش و پرورش را مورد خطاب قرار می‌دهد؟ من گیرنده این مبلغ بودم و از منشا آن اطلاع دارم و به هیچ وجه این ادعا را قبول نمی‌کنم.»

اللهیار ادامه داد:« من به عنوان معاون مالی و اداری آموزش و پرورش این ادعا را تکذیب می‌کنم چون بنده در تاریخ 29 اسفند مبلغ مطالبات و عیدی فرهنگیان را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از محل استقراض از سیستم بانکی دریافت کردم. سازمان برنامه و بودجه نیز در فروردین سال 97، این مبلغ را از محل تخصیص‌های بعدی خود با سیستم بانکی تسویه کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار