عضو کمیسیون عمران مجلس : با درآمد ماهانه ۳ میلیون تومان هم نمی‎توان صاحبخانه شد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید نرخ اجاره بها و قیمت مسکن افزایش یافته است اما قدرت خرید مردم تغییری نکرده است، اگر درآمد ماهانه یک زوج ۳ میلیون تومان باشد امکان خانه‌دار شدن آنها صفر خواهد بود و علت این فاجعه نبود کنترل و نداشتن سیاست‌های درست است.

کد مطلب: ۸۴۸۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون عمران مجلس : با درآمد ماهانه ۳ میلیون تومان هم نمی‎توان صاحبخانه شد

به گزارش صدا و سیما، محمد دامادی در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: یکی از دلایل ناکارآمدی بخش مسکن، وجود سیاستهای ناکافی­ است مثلا آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعتقادی به مسکن مهر نداشت و قصد پیاده‌سازی طرح مسکن اجتماعی را می پروراند اما تاکنون خبری از مسکن اجتماعی دولت نیست.

دامادی گفت: در بحث کنترل قیمت‌گذاری و تعیین کیفیت مصالح در بازار باید سراغ وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی رفت زیرا این دو در این امر از هم جدا نیستند. تولید و تامین فولادی که تولید داخل کشور است را نمی‌توان به گرانی ارز و سکه ارتباط داد. در بخش تولید سیمان، کشور ما مازاد تولید دارد پس علت گرانی این کالا ارتباطی به حوزه ارزی ندارد. مشکل نبود کنترل بازار است.

دامادی به ناکارآمدی احکام دستوری برای حوزه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: نمی‌توان در حوزه اقتصاد اقدام‌های دستوری انجام داد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: معقول به نظر نمی‌رسد که مردم منتظر کاغذ‌بازی‌های بین دولت و مجلس باشند حالا ببینند که چه موقعی طرح‌های حمایتی در مورد اجاره‌بها تصویب می‌شود. ما به عنوان مسئول باید جرات پذیرش اشتباه و عذر‌خواهی از مردم را داشته باشیم. این شجاعت هنوز وجود ندارد و بیشتر سعی می‌شود موضوع‌ها توجیه شود.­

دامادی، خود را یک مستاجر معرفی کرد و گفت: ما نمی‌توانیم زندگیمان را معطل تدوین و تصویب لوایح مجلس و نامه‌نگاری‌های دولت کنیم. معمولا وقتی نمی‌خواهیم کاری را انجام دهیم می‌گوییم امور بهبود می‌یابد.

دامادی گفت: بهتر است وظیفه بانک مسکن در خصوص رسیدگی به امور مسکن را به عهده‌ی بانکی که توسعه‌محور است برده شود این اقدام را یک گام رو به جلو می‌توان نامید. ایجاد بسته‌های حمایتی و تشویقی برای سازندگان هم می‌تواند بخشی از مشکل‌های ساخت و ساز را حل کرد وگرنه در وضع فعلی روند بازار مسکن و قانون‌گذاری این بخش در حال بازگشت به سال‌های قبل از 1374 است.

دامادی گفت: تسریع در تصویب لایحه پیش‌فروش مسکن، ایجاد بازارگاه­ الکترونیک و حذف واسطه‌گری، رسیدگی به وضعیت واحدهای خالی و حمایت از ساخت واحدهای کوچک از جمله نکاتی است که می‌تواند به بهبود وضع مسکن کمک کند.

دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن 4 درصدی خواندن متقاضیان واحدهای لوکس افزود: شهرداری‌ها بهترین ارگان و متولی شناسایی واحدهای خالی و نیازمندی‌های مناطق مختلف شهر برای ساخت و سازهای جدید هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار