المان آرامگاه شمس تبریزی ساخته می‌شود

ارومیه (پانا)- فرماندار خوی گفت: المان آرامگاه شمس تبریزی در چند ماه آینده ساخته می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۸۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
المان آرامگاه شمس تبریزی ساخته می‌شود

محمد عابدی فرماندار خوی با تشریح نقش شمس تبریزی در توسعه شهرستان اظهار داشت: این شخصیت نقش ممتاز در توسعه این شهرستان دارد، باید شمس تبریزی را در عرصه‌های مختلف اجتماعی مردم ورود دهیم همان‌طور که در قونیه، همه مردم مولانا را در همه زمینه‌ها وارد زندگی خود کرده‌اند و بنابراین شمس تبریزی را نیز در خوی همچون قونیه باید وارد لایه‌های اجتماعی مردم کنیم.

عابدی گفت: شخصیت ممتاز و عارف شمس تبریزی ثبت‌شده است و بر این اساس، بخشی از برنامه‌های شمس تبریزی به توسعه عمرانی بارگاه نیاز دارد و در این مکان المانی در آینده نزدیک کلنگ‌زنی و احداث می‌شود.

فرماندار خوی با اشاره به ظرفیت جهانی شمس تبریزی در جوامع بین‌المللی تصریح کرد: توجه جهانی و بشری به شمس تبریزی سبب ورود گردشگران به خوی شده و رونق حمل‌ونقل و هتل‌ها را به‌همراه خواهد داشت و نیز در این صورت سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه‌های مختلف عمرانی مشارکت می‌کنند.

عابدی خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته سفرا و رایزنان فرهنگی به خوی سفر می‌کنند و در نشست اقتصادی، ظرفیت اقتصادی شهرستان را در حوزه‌های مختلف به سفرا و رایزنان فرهنگی معرفی می‌شود و بر این اساس سرمایه‌گذاران خارجی به خوی جذب می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه عمرانی آرامگاه شمس در آینده بیان داشت: در ماه‌های آینده ساخت المان آرامگاه شمس تبریزی شروع‌شده و سنگ‌قبر آن عارف نامی نیز تعویض می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار