در گفت وگو با پانا؛

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: هدف از برگزاری اردوهای ملی همفکری، همدلی و همکاری در میان پیشتازان است

قزوین (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی هدف از برگزاری اردوهای ملی را ایجاد همفکری، همدلی و همکاری در میان پیشتازان دانست.

کد مطلب: ۸۴۸۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: هدف از برگزاری اردوهای ملی  همفکری، همدلی و همکاری در میان پیشتازان است

محمد روشنی به تازگی قائم مقام سازمان دانش آموزی شده است، برگزاری اردوی ملی را نیاز مبرم دانش‌آموزان در بروز تربیت اجتماعی است

هدف شما و دیگر مسئولان از برگزاری اردوی ملی چیست؟

در هشتمین اردوی ملی ١٥٠٠نخبه از ٣٢ استان به همراه ارزیابان، داوران، سرپرستان اردو و مربیان همراه دانش‌آموزان حضور دارند. اردو مکمل آموزش است چون در فضای مدارس و کلاس های درسی امکان بروز مهارت‌های اجتماعی را ندارند

رویکرد آموزش وپرورش در سال ١٣٩٧ از مسابقات انفرادی به مسابقات عمومی و اجتماعی تبدیل شده است و سازمان ‌دانش آموزی به‌عنوان متولی، پیشتازان پسر و دختر را با رویکردهای مهارت اجتماعی و تیمی آشنا می‌کند و در این اردو با آشنا کردن دانش‌آموزان با این موارد قصد داریم آنها را برای زندگی آینده ‌اشان آماده کنیم.

سطح اردوها نسبت به سال گذشته چگونه است؟
سال گذشته اردوی‌ها به شکل اردوی قطبی بود و اردوی ملی نبود اما امسال در هیأت امنای سازمان دانش‌آموزی تصویب کردیم هشتمین اردوی ملی در سال ٩٧ اجرا شود.

مقایسه اردوی پیشتازان پسر نسبت به پیشتازان دختر چگونه بوده؟
البته شاید مقایسه درست نباشد زیرا پسران پیشتاز بر اساس ظرفیت و مهارت‌های فردی خودشان ارزیابی می‌شوند و دختران نیز ظرفیت خودشان را دارند اما آن شور و هیجانی که در دختران دیده شد اصلا مقایسه با هیچ اردویی نیست.

برنامه‌های ویژه اردوی ملی چیسن؟

مهارت اجتماعی را به‌عنوان محور فعالیت هدف قرار دادیم که در گروه‌هایی مانند مخابره، گره، صف‌جمع، فریادهای شادی و امداد‌نجات بروز کرد و مهم‌ترین هدف اردو ایجاد روحیه تعاون و هم‌فکری، همدلی و همکاری به دور از رقابت‌های انفرادی است.

انگیزه دانش آموزان چگونه بود؟
به‌هرحال دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردو پیشتاز نخبه هستند و نزدیک به ١٥٠٠نفر دختر در اردوگاه حضور دارند که یقینا دارای انگیزه بسیار بالایی هستند.

حرف آخر
امیدوارم به تمامی برنامه‌هایی که هدفمند ترسیم کردیم برسیم و این نیاز به همکاری مربیان و دانش آموزان دارد با عنایت به شور و شوقی که در پیشتازان دیده می‌شود حتما به هدفمان خواهیم رسید.

خبرنگار پانا:زهرا اسماعیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار