والی ولایت فراه افغانستان عنوان کرد:

از ظرفیت ها و امکانات به وجود آمده توسط ایران در مرز ماهیرود خرسندم

بیرجند (پانا) - والی ولایت فراه افغانستان با اشاره به اینکه کشور ایران و مسئولین خراسان جنوبی توانسته اند در بازارچه مرزی ماهیرود اقدامات خوبی را انجام دهند و امکانات مناسبی را به وجود آوند، گفت: از این توجه ایران به این بازارچه و راه ارتباطی بسیار خرسند و سپاسگزارم.

کد مطلب: ۸۴۸۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
از ظرفیت ها و امکانات به وجود آمده توسط ایران در مرز ماهیرود خرسندم

دکتر عبدالبصیر سالنگی والی ولایت فراه افغانستان عصر امروز در جلسه نشست وی با بخش خصوصی خراسان جنوبی و تجار استان که در اتاق بازرگانی شهرستان بیرجند برگزار شد ، گفت: برای دولت افغانستان بسیار شایسته است که با ایران و خراسان جنوبی تجارت کند و باید به صادرات و واردات کالاها ما بین ایران و افغانستان توجه و اهتمام ویژه شود.

دکتر سالنگی ادامه داد:توسعه روابط تجاری کشور ها از جمله ایران و افغانستان ، ملزم به ارائه کالاهای با کیفیت از طرف هر دو کشور است.

والی ولایت فراه افغانستان با اشاره به اینکه کشور ایران و مسئولین خراسان جنوبی توانسته اند در بازارچه مرزی ماهیرود اقدامات خوبی را انجام دهند و امکانات مناسبی را به وجود آوند، گفت: از این توجه ایران به این بازارچه و راه ارتباطی بسیار خرسند و سپاسگزارم.

وی با انتقاد از دولت افغانستان به دلیل کوتاهی در امر توجه به مرزهای تجاری با ایران اذعان کرد:باید به دنبال آسان سازی تجارت از سوی هر دو استان باشیم تا منافع آن گسترده شود.

همچنین نجیب الله ادبیار مسئول صنعت، معدن وتجارت ولایت فراه افغانستان در این جلسه گفت:کشور ایران و افغانستان میتوانند با وجود مرز مشترک و دارای ظرفیت بالا ، در هر زمان و مکان با یک دیگر به مبادلات تجاری بپردازند.

مسئول صنعت، معدن و تجارت ولایت فراه افغانستان همچنین در سخنان خود خواستار تشکیل کمیته مشترک میان اتاق بازرگانی بیرجند و اتاق بازرگانی ولایت فراه شد که مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی و سایر مسئولین مربوط قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار