«روز ایران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن

تهران (پانا) - همزمان با برگزاری بیست‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، «روز ایران» (٢ شهریورماه) با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۸۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
«روز ایران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن، «روز ایران» طی روز جمعه (٢ شهریورماه) با حضور ناشران بزرگ و مهم چین در سالن همایش‌های E١ نمایشگاه کتاب پکن برگزار شد.

عادل خانی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در پکن به معرفی ویژگی‌های برجسته فرهنگ ایرانی و اسلامی پرداخت.

در ادامه، خانم شیوا وکیل نسلیان، مسئول غرفه ایران با اشاره به حضور مؤثر سال گذشته ایران در نمایشگاه کتاب پکن به عنوان میهمان ویژه؛ آن را یکی از مهمترین عوامل توسعه روابط فرهنگی ایران و چین دانست.

وی با معرفی نمایشگاه کتاب تهران و با بیان اینکه چین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران در سال ٢٠١٩ است از ناشران و فعالان حوزه کتاب دعوت کرد تا در سی‌ودومین دوره این نمایشگاه شرکت کنند.

خانم شیوا وکیل نسلیان از ژو هونگ پو، رییس سازمان انتشارات شانگ وو به منظور انتشار بیش از ٣٠ عنوان کتاب فارسی به زبان چینی با اهدای هدیه‌ای تقدیر به عمل آورد.

همچنین در پایان این آیین، قرارداد همکاری در زمینهٔ نشر کتاب با یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر چینی به نام «لین شی یوان» پکن به امضای «خوا ون» مدیرعامل این شرکت و خانم وکیل نسلیان به نمایندگی از ناشران ایرانی رسید.

بر اساس این قرارداد کتاب‌های منتخب پس از کسب اجازه از ناشران و نویسندگان ایرانی ترجمه و توسط ناشر چینی منتشر می‌شود. از میان ٣٥ عنوان کتاب برگزیده سال ایران، حق کپی‌رایت ١٠ عنوان آن توسط ناشر چینی خریداری‌شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن روز چهارشنبه(٣١ مرداد) با حضور ٩٣ کشور ازجمله جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی چین گشایش یافته و تا روز یکشنبه(٤ شهریور) ادامه دارد.

در نمایشگاه بین‌المللی امسال کتاب پکن بیش از دو هزار و ٥٠٠ انتشاراتی از ٩٣ کشور، آخرین کتاب‌های خود را درزمینهٔ های مختلف به نمایش گذاشته‌اند.

این مراسم با اجرای گروه موسیقی «کالیوه» و پخش کلیپ «معرفی ایران» با زیرنویس چینی به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار