رتبه ۸۱ کنکور هنر در گفت و گو با خبرنگار پانا:

کنکور ، یک اتفاق کوچک است که متاسفانه به یک غول بزرگ تشبیه شده است

شیراز(پانا) - رتبه برتر کنکور هنر، کنکور را یک اتفاق بسیار کوچک دانست که متاسفانه توسط افراد سودجو برای دانش آموزان از زمان ورود به مدرسه به یک غول بزرگ تشبیه شده است.

کد مطلب: ۸۴۸۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کنکور ، یک اتفاق کوچک است که متاسفانه  به یک غول بزرگ تشبیه شده است

رتبه 81 کنکور هنر در گفت و گو با خبرنگار پانا، در خصوص نقش خانواده در سال کنکور دانش آموزان، گفت: دانش آموز کنکوری، افرادی را که در طول سال بیشتر از همه می بیند، اعضای خانواده است، و خانواده باید در جهت کاهش استرس کنکور فضا را برای او مهیا نمایند.

هدیه بدرود در خصوص نحوه درس خواندن خود برای کنکور، تصریح کرد: 3 ماه آخر کنکور بسیار در نتیجه آزمون سرنوشت ساز است، به همین دلیل ساعت درسی خود را از بعد از عید نوروز به تقریبا 12 ساعت افزایش دادم.

این دانش آموز با بیان این که منابع آزاد کنکور هنر بسیار زیاد است و نیاز به راهنمایی دارد، افزود: دروسی مانند عربی سال چهارم، موسیقی، خلاقیت تصویری، درک عمومی هنر و ترسیم فنی در برنامه درسی هنرستان وجود ندارد در حالی که از آن ها با ضریب بالایی در کنکور سوال طرح می شود.

به گفته وی کتب درسی هنرستان در آزمون کنکور درصد کمی دارد و این در حالی است که منابع آزاد و برخی دروس پایه پیش دانشگاهی که در هنرستان تدریس نمی شود، با ضریب بالایی در کنکور مطرح می شود، که این یک ضعف برای رشته های هنر در هنرستان است.

بدرود، که یک دانش آموز تغییر رشته ای از تجربی به گرافیک است، در خصوص این انتخاب خود اظهار داشت: علاقه به دروسی که در رشته گرافیک تدریس می شود، باعث این تغییر از تجربی شد، که امیدوارم با علاقه ای که به این دروس دارم باعث موفقیت من شود.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت من در کانون پرورش فکری از دوران ابتدایی و شرکت در جشنواره های مختلف هنری از آن زمان، تا کنون نقش مؤثری در طول زندگی من داشته است.

وی ادامه داد: در شهر شیراز به رشته های کنکور هنر، توجه کمی می شود و از امکانات کافی نسبت به شهر های دیگر برخوردار نیست و این سبب می شود تا علاقه مندان به رشته های این حوزه، مجبور به مهاجرت به شهر های دیگر مانند تهران و اصفهان شوند، و امیدوارم در آینده این مشکل برطرف شود.

رتبه 81 کنکور هنر افزود: کنکور یک چیز بسیار کوچک است، که برای دانش آموزان از زمان ورود به مدرسه به یک غول بزرگ تشبیه شده است.

بدرود با بیان این که از رتبه خود در کنکور راضی نیست، تصریح کرد: به دلیل این که در کنکور های آزمایشی در طول سال رتبه های بهتری را کسب می کردم، انتظار رتبه ای زیر 40 را داشتم.

این دانش آموز که خود روزی از خبرنگاران پانا بوده است، در خصوص تاثیر آموزش های این خبرگزاری گفت: بهترین چیزی که در زمان فعالیت خود در خبرگزاری فرا گرفتم، روابط اجتماعی و رفتار در محیط های مختلف بود، و همچنین لوح های تقدیری که در این مدت کسب نمودم در آینده به عنوان یک رزومه برای من محسوب می شود.

بدرود اضافه کرد: همچنین دوست دارم تا در زمانی که مشغول به درس خواندن هستم، کار خبرنگاری را به عنوان یک شغل ادامه بدهم.

وی با بیان این که دانش آموزان در کنار درس خواندن باید به یک فعالیت دیگر نیز بپردازند، اظهار داشت: با توجه به این که انسان نیاز به ارتباط و معاشرت با افراد همسن خود را دارد این امر تنها با انجام کار هایی به جز درس محقق می شود، که با توجه به شرایط آموزشی حال حاضر خصوصا به در دوره متوسطه دوم این کار برای دانش آموزان بسیار سخت شده است.

وی در خصوص حذف آزمون کنکور برای ورود به دانشگاه بیان کرد: حذف کنکور باعث می شود، تا دانشگاه های برتر هر کدام برای خود یک آزمون جدا ترتیب دهد، که این کار را برای دانش آموزان سخت تر می کند، و همچنین به دانش آموزان پیشنهاد می دهم تا در انتخاب رشته ی خود برای رشته های پرمتقاضی آگاهانه تر عمل کنند.

رتبه برتر کنکور هنر در پایان با بیان این که در طول مسیر کنکور بسیاری از دانش آموزان از درس زده می شوند و ادامه نمی دهند، گفت: سال کنکور برای من بسیار سال خوبی بود، چرا که باعث شد در این مدت رشد بسیاری داشته باشم و چیز های جدید تری را یاد بگیریم، که می توان به تقویت صبر اشاره کرد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار