مرگ به دلیل عبور شتر و ترس از زلزله

تهران (پانا) - ترس از وقوع زلزله در غرب کشور و عبور شتر از جاده های شرق کشور امروز سبب مرگ شد.

کد مطلب: ۸۴۸۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مرگ به دلیل عبور شتر و ترس از زلزله

به گزارش ایرنا، حوادث امروز با برخورد شتر با یک دستگاه خودرو پژو آغاز شد در این حادثه یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 در جاده ایرانشهر - دلگان به شدت با یک شتر برخورد کرد. در پی این حادثه بلافاصله 2 دستگاه آمبولانس اورژانس 115 از نزدیکترین پایگاه جاده ای به محل اعزام شد.
به گزارش تکنسین های اورژانس در این حادثه 2 نفر به شدت مصدوم شدند که با اقدامات درمانی به مرکز درمانی منتقل شدند. در این حادثه البته 4 نفر دیگر در دم جان باختند. ایرانشهر و دلگان در جنوب غرب استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.

* تشکر دلچسب
قدردانی از حسن انجام وظیفه ای که به نحوه شایسته انجام شده باشد برای هرکسی دلچسب است. به خصوص اگر از سوی فردی انجام شود که خود متخصص همان حوزه باشد.
داستان از این قرار است که امروز یک مورد گزارش مبنی بر کاهش سطح هوشیاری آقای 75 ساله، به اورژانس 115 تهران گزارش شد که به علت اوج ترافیک در آن ساعت بلافاصله یک دستگاه موتورلانس به محل اعزام شد.
تکنسین موتورلانس هنگام رسیدن بر بالین بیمار و انجام معاینات، متوجه کاهش سطح هوشیاری به دنبال کاهش قند خون شد که با اقدامات درمانی به موقع تکنسین موتورلانس برای بیمار از خطرات بعدی جلوگیری شد. اما بعد معلوم شد که بیمار که خود پزشک متخصص قلب است. او در یک نامه به رئیس اورژانس تهران از زحمات تکنسین قدردانی کرد.

* مصدومیت های متوالی به خاطر ترس
شاید مهمترین حادثه اورژانسی امروز مربوط به زلزله در کرمانشاه باشد. زلزله 5.9 ریشتری که ساعت 2:43 دقیقه بامداد امروز تازه آباد را لرزاند، خسارت گسترده ای نداشت اما موجب مرگ 2 نفر از هموطنان شد.
مهرداد سالاری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه درباره این حادثه به ایرنا گفت: در زلزله بامداد شهر تازه آباد در مرکز شهرستان ثلاث باباجانی چهار واحد مسکونی 100درصد تخریب و 500 واحد نیز تخریب نوع 2 شده اند. بیشترین خسارت زلزله مربوط به روستاهای «چم زرشک» و «پالان» ثلاث بوده است.
وی درباره آخرین وضعیت تلفات انسانی زلزله نیز گفت: 241 مصدوم این زلزله به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. بیشترین آسیب بر اثر عجله حین خروج از منزل بود و البته مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده اند.
سالاری از اعزام و بستری شدن هشت نفر خبر داد و گفت: یک پیرمرد در این حادثه بر اثر سکته فوت کرده است.
او گفت: البته خبر فوت شدن زن باردار در شهرستان اسلام آبادغرب به مناطق زلزله زده ارتباطی ندارد.
از زمان وقوع زلزله اصلی تا ظهر یکشنبه بیش از 65 پس لرزه در تازه آباد رخ داده که جز یک مورد، شدت بقیه کمتر از چهار ریشتر بوده است.
مرکز شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است. نکته قابل توجه در زلزله امروز واکنش نادرست مردم در مواجه با زلزله است. همچنان شاهد هستیم در هنگام وقوع زلزله مردم دچار ترس می شوند و به دلیل آموزش ندیدن واکنش درستی از خود نشان نمی دهند که خود حادثه ساز است.
کارشناسان می گویند: بهترین واکنش هنگام وقوع زلزله پناه گرفتن در محل امن ساختمان است.

*نجات غیر ایرانی
امدادگران اورژانس کشور تنها به داد هموطنان ایرانی نشتافتند، امروز گزارشی مبنی بر بی حسی اندام های آقای ۷۵ ساله در فرودگاه امام خمینی (ره) به اورژانس تهران اعلام که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.
بعد از رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و معاینات تشخیص سکته مغزی اقدامات درمانی اولیه توسط تکنسین های اورژانس انجام و بیمار با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شد.
بیمار از تبعه کشور عراق بود و این مشکل قبل از پرواز از تهران به نجف برای او پیش آمد که با عملکرد سریع تکنسین های اورژانس تهران از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار