مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی :

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد (پانا)-حسین فرخنده، دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی امروز یک شنبه چهارم شهریور ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره از هفتم شهریور ماه آغاز می شود و رقابت آثار تا نهم همین ماه ادامه دارد، افزود: طی سه روز برگزاری این جشنواره هشت اثر نمایشی با هم رقابت می کنند.

کد مطلب: ۸۴۸۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی برگزار می شود

در تشریح روند اجرای این جشنواره، با بیان اینکه 92 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی رسید، بیشترین آثار را متعلق به استان های خراسان شمالی و گیلان به تفکیک 12 اثر نمایشی اعلام کرد و اظهارداشت: پس از داوری اولیه، 41 اثر به بخش بازبینی راه یافت و در نهایت هشت اثر جهت رقابت در مرحله نهایی از سوی هیئت داوران انتخاب شد.

فرخنده، هیئت داوران مرحله نهایی آثار نمایشی را متشکل از فرهاد قائمیان، سعید اسدی و فریبا متخصص ذکر کرد و با بیان اینکه آئین اختتامیه این جشنواره جمعه نهم شهریور ساعت 20 در تالار گلشن بجنورد برگزار می شود، افزود: در حین برگزاری جشنواره کارگاه نقد آثار با حضور «مهدی نصیری» رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران هم اجرایی می شود.

وی، آثار راه یافته در بخش نمایش نامه نویسی را 28 اثر معرفی کرد که در آئین اختتامیه این جشنواره از سه اثر برتر در این بخش تقدیر می شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با بیان اینکه یکی از سرمایه های تئاتر، مخاطبان آن است، برگزاری جشنواره ها را زمینه مناسبی در راستای گسترش دایره مخاطبان تئاتر اعلام کرد و گفت: از طرفی حضور چهره های شاخص هنری در استان، کمک قابل توجهی به رونق و رشد تئاتر و هنرمندان این حوزه خواهد کرد.

وی در خصوص اجرای تئاترهای جشنواره در شهرستان ها پس از خاتمه جشنواره، محدودیت های مالی و اعتباری را مانع از انجام این مهم دانست و افزود: البته تلاش می کنیم تئاترهای راه یافته به مرحله نهایی در مراکز استان های خود اجرای عمومی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار