رشد 6 برابری حضور خیرین مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حضور خیرین مدرسه ساز در استان بسیار پررنگ است به نحوی که در طول یک سال حدود ۳۰۰ خیر مدرسه ساز داشته ایم در حالی که تعداد آنها در چند سال گذشته ۵۰ نفر بوده و امروز با تلاش دولت رشد ۶ برابری داشته است.

کد مطلب: ۸۴۸۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد 6 برابری حضور خیرین مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، علیرضا نخعی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه شهرستان نیکشهر اظهار کرد: از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم محور بودن آن است لذا به لطف الهی امروز مردم ایران بیش از پیش حاکم سرنوشت خودشان هستند.

وی افزود: در گذشته حدود ۹۰% مسئولین، کارمندان و رئسای ادارات مختلف در جنوب استان غیر بومی بوده اند اما هرچه زمان بیشتری گذشته است، اشتغال نیروهای بومی مقیم و ماندگار بهبودی بیشتری پیدا کرده است و دولت تدبیر و امید بسیار به این موضوع اهمیت می دهد.

نخعی ادامه داد: هر اندازه که در استان سطح تحصیلات بالا رفته است باسوادی و سطح تحصیلات عالیه نیز به همان نسبت بهبود پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ابراز کرد: در حال حاظر در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان و بعضی مناطق دیگر ۹۹ درصد نیروهای انسانی از برادران اهل سنت و بومی هستند؛ البته در نظر ما برادران شیعه و سنی یکی هستند و در کنار یکدیگر وحدت خود را حفظ کرده اند.

نخعی تصریح کرد: امروز دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور، نظام، دولت و ملت استفاده می‌کند و در شرایط فعلی نیز وحدت مردم ما را نشانه گرفته است و صرفاً هدف شان مشکلات اقتصادی نیست.

وی با بیان اینکه ملت بصیر ایران در موضع حق؛ و دشمن این ملت در موضع باطل قرار دارد، گفت: متاسفانه دنیای امروز، دنیای مردانگی و اخلاق نیست. اما با این حال ملت و نظام ما سربلند است و در همین دوران پیشرفت های چشمگیری را به دست آورده ایم.

نخعی بیان کرد: آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در وزارتخانه آموزش و پرورش، یکی از استان‌های مورد توجه است و در همین دوره دو نفر از مسئولین ارشد وزارتخانه از استان سیستان و بلوچستان هستند که این خود نشان دهنده ی اهمیت جایگاه استان در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه رتبه نخست مدرسه سازی کشور متعلق به استان سیستان و بلوچستان است عنوان داشت: حدود ۶۰۰ کلاس درس در مهرماه سال گذشته تحویل داده شده است که این بیشترین آمار در سطح کشور می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: سسیستان و بلوچستان تنها استانی است که برنامه ریزی برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز آن که حدود سیزده هزار نفر است که توسط وزارتخانه صورت می‌گیرد.

نخعی تصریح کرد: در سال جاری تقریباً ۲۵۰۰ نفر سهمیه استخدامی داشتیم که ۷۰ الی ۸۰ درصد سهمیه بر اساس شاخصی به مناطق جنوبی استان داده شده است.

وی ضمن درخواست از تمام ادارات نیکشهر برای جلوگیری از بیراهه رفتن آموزش و پرورش در این شهرستان عنوان داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد تا بیشتر دانش آموزان به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند.

نخعی با اشاره به اینکه باید رشته های مهارت آموزی را تقویت نمود، اظهار کرد: ما اعتبارات روستاهای مرکزی را هراندازه که امسال داده ایم برای سال آینده حداقل دو برابر خواهیم کرد.

خبرنگار /مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار