رامبد جوان : خندوانه هیچ پولی از سپاه نگرفته است

تهران (پانا) - صبح امروز نشست خبری مجموعه خندوانه در پایان فصل پنجم این برنامه با حضور رامبد جوان مجری، سیدعلی احمدی تهیه کننده برنامه و نمایندگان رسانه‌های جمعی در محل ضبط برنامه برگزارشد.

کد مطلب: ۸۴۸۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رامبد جوان : خندوانه هیچ پولی از سپاه نگرفته است

در بخشی از این نشست رامید جوان با اشاره به حواشی که برای برنامه خندوانه ایجاد شده است، اظهار کرد: نظارت در شبکه‌ها به صورت کلی انجام می‌گیرد و تنها برنامه‌ای که در بخش کمدی به شکل مستمر کار می‌کند، خندوانه است و سعی ما بر این بوده که با مشکلی در زمینه نظارت همراه نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که مکانیزم شبکه های مجازی با تلویزیون فرق دارد، گفت: برخی از شرکت‌کنندگان ما در فضای مجازی شاید شوخی‌های زننده‌ای هم می‌‌کردند، اما تلویزیون مکانیزم خود را دارد و نظارت صورت می‌گیرد. اینکه برخی از شرکت‌کنندگان فکر کردند نظارت سخت‌تری شکل گرفته بخاطر مکانیزم تلویزیون است و اینکه آنها با این مکانیزم آشنایی نداشته‌اند. ر این زمینه قوانینی کلی حاکم است و شاید برخی شبکه‌ها مانند شبکه یک و سه کارکردهای مشخص‌تری داشته باشند اما کارکرد شبکه «نسیم» سرگرمی است.

وی با تاکید بر این مطلب که به گرامری تبدیل شده ایم که حد شوخی در برنامه های سیما را بدانیم، افزود: قرار بر این بوده که در شبکه نسیم شوخی‌های زیادی وجود داشته باشد چه در قالب برنامه‌های تأمینی و چه تولیدی. فصل پنجم برنامه «خندوانه» هم در همین راستا با تمرکز روی خلق کمدی و خنداندن مخاطب تولید شده و در این مسیر به تعریف جامع‌تری هم رسیده‌ایم. «خندوانه» یکی از این ظرفیت‌های شبکه نسیم است که معتقدم بعد از ۵ فصل به گرامر مشخصی برای حضور کمدین ها و ارتباط با تماشاگر رسیده است.

در ادامه علی احمدی تهیه کننده این برنامه تصریح کرد: بسیاری از خط قرمز ها را جامعه تعیین می‌کند. بسیاری از عزیزانی که با ما همکاری می‌کنند، با خط قرمزهای تلویزیون آشنا نیستند، فضای رقابتی برنامه هم باعث تشدید برخی حواشی می‌شود. البته خیلی از خط قرمزها را جامعه مشخص می‌کند و حتی تغییر می‌دهد.

در ادامه این نشست علی احمدی درباره حمایت مالی سپاه پاسداران از برنامه خندوانه عنوان شد، گفت: متاسفانه فضای مجازی به قدری بی‌قاعده بزرگ شده که رسانه‌های اصلی ما را هم تحت تاثیر قرار داده است. به نظر من رسانه‌ها باید به این مواردی که سندی برایشان وجود ندارد توجه نکنند و این موضوعات را بزرگ نکنند. اگر هم سندی منتشر شده، مخدوش بوده است. مانند سندی که مدعی شده بود با دستور آقای عبدالحسینی از طرف شهرداری و به دستور آقای اوحدی مبلغی به این برنامه پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه تأمین بودجه یک برنامه، ما چیزی به نام برآورد داریم که برای یک برنامه تلویزیونی مبلغی پیشنهاد داده می‌شود. براساس همین برآورد هم سقف بودجه در نظر گرفته می شود و ما در مقام یک پیمانکار فرهنگی ملزم به رعایت این سقف بودجه هستیم. روی این مبالغ هم نظارت صورت می‌گیرد و این مکانیزم آنقدر دقیق است که راهکاری برای تخطی از آن وجود ندارد.

رامبد جوان نیز با اشاره به این مطلب که سپاه هیچ پولی به برنامه خندوانه نداده است، گفت: چرا سپاه باید به «خندوانه» پول بدهد مگر خندوانه بودجه و اسپانسر ندارد زدن این حرف‌ها و بیان این ادعاها کاری ندارد. آنقدر بعضی حرف‌ها خنده‌دار است که اصلا نیازی به جواب نیست. قبلا هم می‌گفتند عموی من سپاهی است و او پول‌ها را به برنامه سرازیر کرده است، درحالی که من اصلا عمو ندارم. ما گانگستر نیستم ما برنامه سازیم!؛ یا می‌گفتند که در تبریز پاساژ بالا کشیده‌ایم! چرا هیچکس از تبریز اعتراضی نکرد؟ در حالی که همه مکانیزم درآمدسازی ما در حرفه خودمان است. اگر پولی دربیاوریم با آن فیلم می‌سازیم. ما امسال توانستیم بودجه‌هایی را تامین کنیم و از طریق درآمدی که داشتیم سه فیلم هم بسازیم و این اتفاق خیلی خوبی است که سه گروه توانستند کار بکنند. اینکه بتوانیم امکانات بیشتر برای همکاران خودمان فراهم کنیم، قطعا اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: این نکته خیلی مهم است که اگر سپاه به ما پول بدهد در مقابل تعهد ما به او چیست؟ پس ما برای چه آنقدر وقت برای اسپانسرمان می‌گذاریم؟ الان سپاه با عنوان اوج کار فرهنگی می‌کند و نیازی به این حرف‌ها نیست که بخواهد ما را حمایت کند و فیلم‌هایش را هم می‌سازد. سواد رسانه‌ای که قطعا اهالی رسانه از ان بهره‌مند هستند، یعنی تشخیص بدهیم چه اخباری درست و چه اخباری غلط است و تشخیص درست یا غلط بودن این حرف‌ها بیش از هر کسی وظیف شماست.

در بخش دیگری از این نشست جوان به ساختار برنامه خندوانه و معرفی چهره های جدید اشاره کردو گفت: امروز چقدر شما آدم‌هایی را به واسطه خندوانه می‌شناسید که پیش از این نمی‌شناختید؟ ما از روز اول تا الان با یک هدف جلو آمده‌ایم و پای آن هم ایستاده‌ایم‌. در طول این مدت افراد تازه‌ای به این حوزه اضافه شده‌اند اما مگر چند نفر داریم که در این سطح برنامه‌سازی کنند. قطعاً برای ما راحت‌تر بود که سریال شبکه نمایش خانگی بسازیم و پول راحت‌تری هم درمی‌آوردیم تا اینکه ۵ سال بر سر قاعده خودمان بمانیم. در آن صورت زمان کمتری می‌گذاشتیم چون با این انرژی و تیم به راحتی می‌توان فیلم سینمایی ساخت.اگر مروری کنیم، برنامه‌ای توانسته در پنج فصل کمپین‌های بسیاری به راه‌بیاندازد، می‌توان به این برنامه حسودی کرد. مثلا فکر کنید یک برنامه‌ساز نمی‌تواند اسپانسر داشته باشد و ناگزیر از تلویزیون که شرایط سختی هم دارد بودجه می گیرد. بعد که برنامه را می‌سازد و دیده نمی‌شود، او را بازخواست می‌کنند. چنین فردی ممکن است برایش این سوال پیش بیاید که «خندوانه» که هزینه‌ای برای تلویزیون ندارد، لابد روی پول می‌خوابد و عواملش هم روز و شب در حال پول خوردن هستند.

وی همچنین درباره برنامه‌های آینده خندوانه نیز گفت: فصل پنجم تا نوروز ۹۸ ادامه خواهد داشت و پس از خنداننده‌شو مسابقه ادابازی را خواهیم داشت. ضمن اینکه قرار است جشنواره تئاترهای کمدی را راه‌اندازی کنیم. البته باید ببینیم که می‌توانیم چنین گروه‌هایی را جذب کنیم یا خیر؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار