عامل انسانی تنها در وقوع 70 درصد حوادث جاده ای دخالت دارد

شیراز(پانا) – رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از جایگاه سوم استان فارس در مصدومان حوادث جاده ای خبر داد، وگفت: تنها در وقوع 70 درصد حوادث، عامل انسانی دخالت دارد.

کد مطلب: ۸۴۸۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
عامل انسانی تنها در وقوع 70 درصد حوادث جاده ای دخالت دارد

محمد هادی قانع با بیان اینکه عملیات امداد و نجات جاده ای آتش نشانان تنها در یک ماه گذشته 56 مصدوم و 6 فوتی در بر داشته است، اظهار داشت: حوادث رانندگی یکی از علت های مرگ و میر در کشورمان محسوب می شود و کارشناسان علت 70 درصد وقوع این حوادث را مربوط به خطای عوامل انسانی می دانند.

وی با اشاره به آمار تصادفات رانندگی و میزان تلفات ناشی از حوادث رانندگی جاده ای تصادفات را ناشی از خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز دانست و بیان داشت: مصدومان حوادث جاده ای استان فارس بعد از تهران و خراسان رضوی در رتبه سوم جدول قرار دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز همچنین با تاسف بار بودن این آمار عنوان کرد: جاده‌های ایران هنوز هم بحران ‌سازند.

قانع ادامه داد: علاوه بر اینکه عامل انسانی در وقوع 70 درصد حوادث رانندگی دخالت دارد، خودروها ایمنی لازم را برای سرنشینان فراهم نمی کنند و در نهایت، خطاهای انسانی، منجر به وقوع حوادث ناگوار می‌شود.

وی با طرح پیشنهاد های کارشناسی شده ذیل را به عنوان طرحی در جهت کاهش حوادث ترافیکی عنوان دانست و تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با بررسی های بیشتر و همکاری مثمر ثمر دستگاههای تابعه در حوزه خدمات جاده ای گامی موثر در خصوص جلوگیری از فاجعه های انسانی برداشته شود.

این طرح های پیشنهادی عبارتند از:

- تایید صلاحیت رانندگان و انجام تست های بدنی، روانشناسی، اعتیاد

- محدودیت سنی برای رانندگان جاده ها و حذف افراد بزرگسال و سنین پایین

- کنترل دقیق فنی اتوبوس ها و خودروهای سنگین به جهت سالم بودن و معاینات فنی سخت گیرانه

- تخصیص اعتبارات ویژه توسط دولت برای بهسازی و ترمیم و نصب اعلام هشداری و طرحهای استاندارد هندسی جاده های استان فارس به عنوان بالاترین نرخ کشته های کشور

- نصب دوربین در تمامی جاده های استان و اعمال قانون

- نصب جعبه سیاه برای تمامی اتوبوس های مسافربری همراه با نصب دوربین های داخلی و نظارت دقیق برای حفظ جان مردم در وسایل حمل و نقل عمومی

- بالابردن استانداردهای سخت گیرانه برای تولید کنندگان خودروهای مسافرتی و حمل و نقل عمومی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار