شهردار اردبیل:

توسعه گردشگری مبنای فعالیت شهرداری اردبیل قرار می‌گیرد

اردبیل (پانا) - شهردار اردبیل گفت: با توجه به اینکه مبنای توسعه استان بر پایه گردشگری و کشاورزی است شهرداری اردبیل به همراه سایر شهرستان‌ها مبنای توسعه خود را بر پایه گردشگری قرار داده‌اند.

کد مطلب: ۸۴۸۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه گردشگری مبنای فعالیت شهرداری اردبیل قرار می‌گیرد

حمید لطف‌اللهیان اظهار کرد: با توجه به اینکه مبنای توسعه استان بر پایه گردشگری و کشاورزی است شهرداری اردبیل و سایر شهرستان‌ها نیز مبنای توسعه را بر پایه گردشگری قرار داده‌اند .

وی با بیان اینکه منابع طبیعی، مطلوبیت هوا و وجود آب‌های معدنی در اردبیل فرصت‌های ویژه‌ای برای جذب و افزایش گردشگر در استان محسوب می‌شود، افزود: چنانچه شهرداری‌ها نتوانند به شکل اصولی، منطقی و علمی برنامه ریزی کنند این بی‌برنامگی می‌تواند تهدیدی برای توسعه استان واقع شود .

شهردار اردبیل گفت: امروزه شهرداری‌ها در کنار خدمات اولیه که اساسا از بدو تشکیل بلدیه‌ها بر عهده داشتند، خدمات و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده و پروژه‌هایی را که موجب ارتقای سلامت شهروندان می‌شود را اجرایی می‌کنند .

لطف‌اللهیان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته وضعیت اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها محدودیت و شرایط خاصی را برای این نهاد مردمی ایجاد کرده است، تصریح کرد: با این وجود خدمات شهرداری‌ها متوقف نشده و با بدون کاهش سرعت در حال اجرا است .

وی با تاکید بر ارتباط و تعامل ویژه برای برون رفت از شرایط اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها بیان کرد: بهبود شیوه‌ها و تامین منابع جدید می‌تواند شرایط فعلی را بهبود بخشد .

شهردار اردبیل در خصوص برگزاری این نشست تخصصی توضیح داد: امیدواریم با تبادل نظرات و پیشنهادات این نشست‌ها به وضعیت توسعه استان اردبیل کمک شایانی شود .

وی همچنین در خصوص عملکرد سازمان آرامستان‌های شهردار اردبیل توضیح داد : عملکرد سازمان آرامستان شهرداری اردبیل در همسطح سازی قبور، اصلاح و معماری مزار شهدا و مبادی ورودی آرامستان‌ها ارزشمند است .

وی افزود: شهرداری‌ها تربیت انسان‌های توسعه یافته را باید در دستور کار خود قرار دهند، چرا که شهر انسان محور بدون برخورداری از شهروندان توسعه یافته امکان‌پذیر نبوده و بدون شک زیربنای مهم قرارگرفتن بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی منطقه در ریل پیشرفت مردم هستند .

شهردار اردبیل با تأکید بر اهمیت ویژه جایگاه شهرداری‌ها در جامعه گفت: امروزه شهرداری‌ها در خط مقدم خدمت در نظام جمهوری اسلامی قرار دارند و ضروری است مسؤولان کشوری و استانی اهتمام ویژه‌ای برای پشتیبانی از این نهاد مردمی داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار