بهره مندی 200هزار نفر از دانش آموزان آذربایجان غربی از طرح همسان سازی لباس فرم مدارس

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال 200 هزار نفر از دانش آموزان سطح استان از طرح همسان سازی لباس فرم مدارس بهره مند شوند.

کد مطلب: ۸۴۸۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی 200هزار نفر از دانش آموزان آذربایجان غربی از طرح همسان سازی لباس فرم مدارس

ابراهیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پانا در خصوص اجرای طرح همسان سازی لباس فرم مدارس گفت: مجموعه آموزش و پرورش با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه خیاطان و نمایندگان مدیران مدارس دولتی و غیر دولتی امر همسان سازی و نظارت بر عرضه و کیفیت پوشاک توزیعی در مدارس را از سال تحصیلی 96-95 در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سال اول اجرای این طرح به صورت پایلوت در شهرستان ارومیه و با تحت پوشش قرار دادن 78 هزار دانش آموز اجرا شد؛ همچنین این طرح در سال تحصیلی 96-97 بیش از 110 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داد.

محمدی گفت: هسته اصلی شخصیت انسان ها در سنین کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و مقررات و نظم و انضباط در این مسیر می تواند در ایجاد شخصیت قانونمند موثر باشد.لذا پوشش یکدست و همسان در مدارس برنامه ریزی خوبی برای تحقق این مهم است.

وی به اهداف اجرای طرح همسان سازی لبای فرم مدارس نیز اشاره کرد و گفت: طرح همسان سازی لباس فرم مدارس با اهداف کاهش دغدغه های خانواده ها برای تهیه لباس مدرسه، صرفه جویی اقتصادی، افزایش اعتماد خانواده ها به برنامه ریزان مدارس، قانون پذیری دانش آموزان، تمرین مهارت های اجتماعی شدن، کاهش مظاهر اجتماعی، کاهش روحیه تفاخر و خودبینی و تکبر، افزایش سازگاری اجتماعی و تبلیغ نظم و بهداشت و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نظارت بر عرضه و کیفیت پوشاک مدارس اجرا شده است.

محمدی در این خصوص ادامه داد: کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر و با توان خرید کم وافراد تحت پوشش کمیته امداد در راستای ایجاد آرامش خاطر برای خانواده ها و داشتن دانش آموزانی با نشاط و شاداب در مدارس از دیگر اهداف اجرای این طرح به حساب می آید.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی احترام به نظر اولیا و البته خود دانش آموزان را در کنار نظر مدیران مدارس و کارشناسان این امر از نکات ضروری لازم در این موضوع دانست و اظهار کرد: هر مدرسه اختیار این را دارد تا برای تهیه لباس فرم دانش آموزان خود از والدین و خود دانش آموزان و نیز معلمان آن ها درباره طرح و رنگ لباس نظرخواهی کرده و طرح و رنگ خود را با تنوع حداقل ۲۴ مدل و ۲۴ رنگ انتخاب کنند.

محمدی با تاکید بر این که متولی اجرای این طرح سازمان دانش آموزی بوده و بر جنبه های مختلف اجرایی شدن آن نظارت دارد، گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر از دانش آموزان استان در سال تحصیلی گذشته که بضاعت مالی برای تهیه لباس فرم مدرسه خود را نداشتند، به صورت رایگان لباس فرم دریافت کردند.

وی گفت: به طور کلی طرح همسان سازی لباس فرم مدارس در تمامی مدارسی که بیش از ۸۰ نفر جمعیت دارند، اجرا می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال های ابتدایی اجرایی این طرح نظارت ها کمتر بوده اما با افزایش نظارت های سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجموعه آموزش و پرورش، کیفیت دوخت و پارچه ها افزایش یافته و میزان رضایتمندی دانش آموزان از لباس ها افزایش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار