با حضور روسای ۱۱ استان کشور در تبریز;

پیش نویس آیین نامه اجرایی طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن بررسی شد

تبریز(پانا)- گردهمایی‌ روسای ادارات قرآن،عترت 11 استان کشور با موضوع بررسی پیش نویس آیین نامه اجرایی طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم در خانه معلم شماره دو تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۸۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش نویس آیین نامه اجرایی طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن بررسی شد

میکائیل باقری با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی نظارت کلی برتربیت حافظ قران دارد، خاطرنشان شد: دستگاه‌های مجری طرح یعنی سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و شواری توسعه فرهنگ قرآنی و اتحادیه‌های قرآنی و ده‌ها دستگاه دیگر در اجرای این طرح نقش خواهند داشت .

معاون اداره کل قرآن،عترت و نماز وزارت با تاکید بر تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم مدنظر رهبری، به تدوین سند طرح ملی حفظ قرآن اشاره کرده و افزود: سند طرح ملی حفظ پس از تلاش دستگاه‌های قرآنی به تصویب رسید و حفظ قرآن کریم به عنوان موضوع راهبردی و اساسی دارای سندی در عالی‌ترین سطح کشوری قرار گرفت و پس از آن سند بحث راه‌اندازی قرارگاه‌های حفظ مطرح و تعیین تکلیف دستگاه‌ها نسبت به تحقق 10 میلیون حافظ قرآن انجام شد .

وی از تنظیم آیین نامه اجرایی طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این سند به صورت پیش نویس توسط شورای راهبری آموزش یا تکیه بر دو گام حفظ جز سی و حفظ کل در حال بررسی بوده و به صورت نهایی مصوب می شود.

در تدوین دستورالعمل ها کوتاه بودن، ساده بودن و فراگیر بودن مدنظر باشد

طاهر علمی نیز در ابتدای جلسه سعادت انسان در مسیر دوراهی زندگی را آماده بودن انسان دانست و گفت: یکی از راه حل های اساسی برای ایجاد این آمادگی حفظ قرآن و عمل به آن است چرا که انسان را هوشیارتر کرده و متوجه هدایت کننده اصلی یعنی پروردگار می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی یادآور شد: متاسفانه نظام آموزشی کشور با بسترسازی نامناسبی که داشته نتوانسته به اهداف قرآنی آنطور که مدنظر هست دست یابد و علت این نقص هم بیشتر مربوط به مسلط نبودن مدیران مدارس به این امر بوده و بیشتر بخش نامه های قطور ستاد مانعی برای اجرایی شدن اهداف در صف بوده است.

وی با بیان اینکه در هر پایه تحصیلی باید اهداف تعیین و الگوهای تدریس مشخص و صلاحیت علمی مدیران و مدرسین تایید شود، بر نقش والدین و معلمان و انس این عزیزان با قرآن تاکید کرد.

علمی توجه به فرهنگ آموزش قران را نیاز اساسی در کشور های مشرق زمین برشمرد و نبود آن را سطحی کاری دانست و افزود: در کارهای اجرایی فرهنگ درست عمق کافی و ماندگاری ایجاد می کند.

معاون مدیرکل با یادآوری اینکه ما به دنبال سوق خانواده ها به سمت فرهنگ قرآنی هستیم، متذکر شد: در تدوین دستورالعمل ها کوتاه بودن، ساده بودن و فراگیر بودن مدنظر باشد.

گفتنی است، گردهمایی‌ روسای ادارات قرآن،عترت و نماز استان های آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی، اردبیل،زنجان،قم،کرمانشاه،خوزستان،استان مرکزی و همدان با حضور معاون اداره کل قرآن،عترت و نماز وزارت با موضوع بررسی پیش نویس آیین نامه اجرایی طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم در خانه معلم شماره دو تبریز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار