دریاچه نمک با استفاده از پساب فاضلاب قم احیا نمی شود

قم (پانا)- امیر آبادی فرا هانی نماینده مردم قم :اگر حقابه زیست محیطی قم تامین نشود تا 15 سال آینده کسی نمی تواند در قم زندگی کند.

کد مطلب: ۸۴۸۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
دریاچه نمک با استفاده از پساب فاضلاب قم احیا نمی شود

امیرآبادی فراهانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم گفت: دریاچه نمک با استفاده از پساب فاضلاب نباید احیا شود از این رو نیازمند تخصیص حقابه قم در سطح ملی از سد کرج و ساوه می باشیم.
وی با بیان اینکه اگر حقابه زیست محیطی قم تامین نشود تا 15 سال آینده کسی نمی تواند در قم زندگی کند عنوان کرد: این در یا چه به دلیل گردوغبار هایی که دارد در آینده مشکلاتی را با خود همراه می کند.
نماینده مردم قم ادامه داد: باید در یاچه نمک را مدیریت کنیم چرا که دچار مشکلاتی است و اگر آن را رها کنیم در آینده به مشکل خواهیم خورد.
احمد امیر آبادی فرا هانی در ادامه سخنان خود در باره پسماند های قم سخن گفت و ادامه داد: کل پساب فاضلاب قم 50 میلیون متر مکعب است که باید برای آبیاری بخشی از فضای سبز مورد بهره برداری قرار .
این دریاچه دارای ساختار زمین شناختی کم نظیر شامل پوسته نمکی و حاشیه باتلاقی است که در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و تخصیص نیافتن حقابه آن به یکی از کانون های فعال ریزگردها در منطقه تبدیل شده است.

/علی باریکلو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار