مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تمام کودکان بازمانده از تحصیل در استان جذب کلاس درس و مدرسه می شوند

زاهدان(پانا)- شورای آموزش و پرورش شهرستان قصرقندبه منظورپیگیری پروژه های نیمه تمام، تامین و ساماندهی نیروی انسانی، جذب کودکان بازمانده از تحصیل و مهارت آموزی دانش آموزان تشکیل جلسه داد

کد مطلب: ۸۴۸۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تمام کودکان بازمانده از تحصیل در استان جذب کلاس درس و مدرسه می شوند

علیرضا نخعی در جلسه شورای آموزش و پرورش قصرقند که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرماندار و سایر اعضاء در منطقه عشایری جگانی شهرستان برگزار شد، گفت: در حال حاضر 525 پروژه در حال ساخت در استان وجود دارد که 2200کلاس درس را شامل می شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از این پروژه ها در آستانه سال تحصیلی به بهره برداری خواهد رسید.

نخعی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز بیشترین سهم را در ساخت فضاهای آموزشی دارند ادامه داد: برای حل مشل فضاهای آموزشی استان 5 هزار کلاس درس دیگر نیاز است و دولت به همین منظور ردیف ویژه ای را برای مناطق محروم اختصاص داده است.

وی تامین و ساماندهی نیروی انسانی(نیروهای رسمی و غیر رسمی) را یکی از دغدغه های آموزش و پرورش استان بیان نمود و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی ها و تدابیر انجام شده در بحث ساماندهی نیروی انسانی، در روز اول مهر باید همه کلاس ها ی درس معلم داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تحصیل و فراگیری علم و دانش حق همه کودکان است افزود: در راستای برقراری عدالت آموزشی امسال همه کودکان بازمانده از تحصیل در استان جذب کلاس درس و مدارس خواهند شد.

علیرضا نخعی به همکاری همه دستگاههای اجرایی با آموزش و پرورش برای تامین و ساخت فضاهای آموزشی مناسب برای دانش آموزان شهرستان تاکید نمود.

نخعی گفت: برای تحقق این هدف در صدد افزایش سرویس های روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی هستیم.

وی یکی دیگر از ظرفیت های آموزش و پرورش برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل را آموزش از راه دور(کمک به آموزش کسانی است که به هردلیلی از تحصیل در محیطهای آموزشی جا مانده اند و یا بدنبال شروع و یا تکمیل روند آموزشی خویش هستند) بیان کرد و گفت :مجوز 76 مرکز آموزش از راه دور در استان صادر شده است و دولت شهریه این دانش آموزان را تقبل خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان موضوع مهارت آموزی را در راستای تحول سند بنیادین مهم ارزیابی کرد و گفت : تغییر رویکرد آموزش و پرورش افزایش مهارت آموزی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار