بیش از ۱۱ درصد مساحت شهر تهران به بوستان‌ها اختصاص دارد

تهران (پانا) - در اقدامی سه جانبه به کمک مناطق بیست و دوگانه با نظارت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، فضای سبز عمومی شهر تهران در حال جانمایی و به‌روزرسانی است و بر اساس آخرین آمار به دست آمده، بوستان‌ها ۱۱.۲ درصد از مساحت شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

کد مطلب: ۸۴۸۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۱ درصد مساحت شهر تهران به بوستان‌ها اختصاص دارد

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، این پروژه، با هدف تدقیق و جانمایی محدوده فضای سبز موجود در معابر شهر تهران از اواخر خرداد ماه سال جاری کلید خورد و طبق برنامه‌ریزهای به عمل آمده تا آبان ماه به پایان خواهد رسید و سهم بسزایی در شفاف‌سازی هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی، همچنین تسهیل و تسریع روند نظارت بر عملکرد پیمانکاران حوزه خدمات شهری خواهد داشت.

به‌منظور تعامل یکپارچه با کلیه مناطق و جلوگیری از تولید نسخه‌های مختلف اطلاعات، داده‌های موجود از فضای سبز هر منطقه از نقشه ۱:۱۰۰۰ استخراج و بر روی سامانه به‌روز رسانی اطلاعات مکانی شهرداری تهران در اختیار آن منطقه قرار داده شده است.

پس از برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی در خصوص نحوه کار با سامانه و دستورالعمل فنی بهنگام‌سازی فضای سبز توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، کارشناسان اطلاعات مکانی و فضای سبز در هر منطقه نسبت به بهنگام سازی اطلاعات مربوطه اقدام کردند.

اطلاعات مذکور پس از نظارت فنی توسط کارشناسان سازمان فاوای شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، به‌عنوان لایه اطلاعاتی نهایی از فضای سبز شهر تهران در نظر گرفته خواهد شد.

در فاز اول این پروژه، تدقیق حدود بوستان‌های شهر تهران در مناطق ۲۲ گانه صورت پذیرفت که براساس آخرین به‌روز رسانی‌های انجام شده در بهار سال جاری، ۲۱۵۶ بوستان با مساحت ۶۹۷۷ هکتار در شهر تهران شناسایی و تدقیق حدود شد. به این ترتیب بوستان‌ها ۱۱.۲ درصد از شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار