در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران: پارک آبی آزادگان به انبار سازمان ورزش شهرداری تبدیل شده است

نظری: پارک آبی آزادگان با استانداردهای روز مطابقت ندارد و تجهیرات فعلی پارک آبی آزادگان مستهلک شده است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از بلااستفاده ماندن پارک آبی آزادگان در منطقه 15 شهرداری تهران گفت تجهیرات فعلی پارک آبی آزادگان مستهلک شده است و دیگر قابل استفاده نیست.

کد مطلب: ۸۴۸۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران:  پارک آبی آزادگان به انبار سازمان ورزش شهرداری تبدیل شده است

حجت نظری در گفت‌وگو با پانا، درباره آخرین وضع پارک آبی آزادگان در منطقه 15 تهران با توجه به تعطیلی این مرکز تفریحی گفت: چندی پیش از این مجموعه تفریحی که متاسفانه چندسالی است که به حال خود رها شده است، بازدید کردم و متاسفانه باید بگویم که پارک آبی آزادگان وضع مناسبی ندارد.

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران با بیان اینکه تجهیرات فعلی پارک آبی آزادگان دیگر قابل استفاده نیست، گفت: اکثر امکانات آبی و دستگاه‌های این پارک مستهلک شده است و دیگر قابل استفاده نیست و علاوه بر آن وسایل این پارک چندان با امکانات و استانداردهای روز هم تطبیق ندارد.

نظری با بیان اینکه این مجموعه مساحتی بالغ بر 10 هکتار از فضای منطقه 15 شهرداری را در اختیار دارد، گفت: هم‌اکنون امکان ورود مردم به این پارک وجود ندارد و ساختمان‌ها و فضاهای سربسته پارک همچون رختکن‌ها و ... نیز به انبار برخی وسایل سازمان ورزش شهرداری تهران تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پارک آبی آزادگان پس از وقوع توفانی که چند سال پیش تهران را درنوردید، غیرفعال شد، گفت: به نظر می‌رسد باید تصمیمی جدی و البته به صرفه برای ادامه فعالیت این پارک گرفته شود چراکه با توجه به نحوه طراحی این پارک، عملا در زمان بهره‌برداری نیز به دلیل غیرپوشیده بودن تمام فضاها، در بیش از نیمی از ایام سال امکان استفاده از این مجموعه وجود نداشت، بنابراین باید راهکاری جدید اتخاذ کرد تا بتوان از این پارک به عنوان سرانه فضای سبز، ورزش و تفریح مردم مناطق شرقی، جنوب شرقی و جنوبی تهران استفاده کرد.

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران با بیان اینکه باید بهمدیریت منابع آب در پارک آبی آزادگان نیز توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: قطعا اگر بنا به فعالیت این مجموعه در همان کاربری پارک آبی باشد، دیگر نباید این حجم از آب در استخرها و فضای پارک هدر رود و لازم است که تدابیری هم در این زمینه اندیشیده شود.

نظری درباره اینکه آیا پیمانکاران و بخش خصوصی درباره سرمایه‌گذاری در این پارک اعلام آمادگی کرده‌اند یا خیر؟ گفت: بر اساس آنچه من از سرپرست مجموعه شنیدم، چند پیمانکار داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در پارک آبی آزادگان اعلام آمادگی کرده بودند، اما باید دارای شرایط لازم باشند و از طرف دیگر توانایی عمل به تعهدات خود را نیز داشته باشند.

وی درباره کاربری این مجموعه نیز گفت: به نظر می‌رسد با کمک شهرداری و بخش خصوصی و همچنین دولت، بتوان پارک آبی آزادگان را به مجموعه‌ای تفریحی، فرهنگی و ورزشی تبدیل کرد و این پارک به گونه‌ای به بهره‌برداری برسد که در تمام طول سال و برای تمام اقشار و افراد جامعه اعم از زنان، مردان، کودکان، سالمندان و توان‌یابان قابل استفاده باشد.

وضع پارک آبی آزادگان، پس از تعطیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار