برگزاری اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، "فرشاد رستمی" با بیان اینکه جشنواره غذا نیمه اول شهریورماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی و فرهنگ‌سازی استفاده از غذاهای سنتی، ایجاد فرصت بروز و ظهور استعدادهای طبخ غذا و ارتقای رفاه و توسعه در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری در استان برگزار می‌شود.
رستمی با تبیین چرایی برگزاری این جشنواره گفت: احیای غذاهای سنتی، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری، تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی افزود: جشنواره در سه بخش عرضه، مسابقه ای بصورت آشپزی تفریحی بین خانواده ها و آشپزی حرفه ای بین مراکز مجاز پذیرایی و انتخاب مراکز برتر ارائه غذا برگزار شده و پس از داوری در مرحله مسابقه برگزیدگان به بخش کشوری راه خواهند یافت.
رستمی خاطر نشان کرد: این جشنواره به مدت سه روز از 7 لغایت 9 شهریور سال جاری از ساعت 10 صبح الی 11 شب در محل پارک ائل گلی تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار