افتتاح 13 اقامتگاه بوم گردی در استان فارس

شیراز(پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از افتتاح ۱۳ اقامتگاه بوم گردی و ۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان فارس به مناسبت هفته دولت خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 13 اقامتگاه بوم گردی در استان فارس

مصیب امیری اظهارداشت: استان فارس، از فرهنگ ها، آداب و رسوم، و پیشینه ی تاریخی غنی و خاصی برخوردار است، این فرهنگ ها و آداب و سنن می توانند جاذبه های خاص و قدرتمندی هم برای توسعه گردشگری داخلی و هم برای جذب گردشگران خارجی محسوب شوند.

وی با اشاره به این که گردشگران برای آشنایی با خوراکی های سنتی ، فرهنگ و آیین ها مردم هر منطقه متقاضی اسکان در چنین فضاهای سنتی و تاریخی هستند ادامه داد: در همین راستای و با نگاه ویژه به ایجاد اشتغال پایدار روستایی- عشایری و توسعه بافت تاریخی-فرهنگی گسترش اقامتگاه های بوم گردی در این مناطق استان در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود: در همین راستای و با نگاه ویژه به ایجاد اشتغال پایدار روستایی- عشایری و توسعه بافت تاریخی-فرهنگی و با توجه به اینکه میزان سرمایه اولیه در ایجاد اقامتگاه های بوم گردی به نسبت سایر تاسیسات و موسسات گردشگری کم هزینه است و همچنین از این رو ایجاد چنین اقامتگاهایی در روستاها و بافت های تاریخی استان سرعت بیشتری دارد.

امیری به افتتاح ۱۳ اقامتگاه بوم گردی در هفته دولت اشاره و تصریح کرد: در مجموع این اقامتگاه ها با سرمایه گذاری ۸۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۹۲ نفر در بافت تاریخی شیراز و روستاهای کوهمره سرخی، باغان، ساران، ریچی، کندازی، قلات، قائدان و کشکولی در شهرستانهای شیراز، سپیدان، لارستان،مرودشت، ممسنی و کازرون به بهره برداری می رسند.

وی در ادامه نیز بر اهمیت جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از منظر امنیت و رفاه گردشگران تاکید کرد : در هفته دولت ۳ دفتر خدمات مسافرتی در شیراز و ۱ دفتردر شهرستان رستم با سرمایه گذاری ۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر افتتاح خواهند شد.

بنابراین گزارش با افتتاح این ۱۳ اقامتگاه بوم گردی تعداد آنها در استان به ۷۸ اقامتگاه افزایش و همچنین تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان با بهره برداری این ۴ دفتر به۲۲۲ خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار