رئیس اتحادیه صنفی دستگاه‌های مخابراتی: ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در انتظار خروج از انبارهاست

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه صنفی دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران می‌گوید حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار گوشی در انبارها است که باید دولت مجوز فروش آن را صادر کند.

کد مطلب: ۸۴۸۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه صنفی دستگاه‌های مخابراتی: ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در انتظار خروج از انبارهاست

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، مهدی محبی درباره وضع بازار گوشی تلفن همراه گفت: وضع بازار خوب نیست زیرا اجازه فروش به شرکت‌ها داده نشده است.

وی ادامه داد: به دلیل اتفاق‌های صورت‌گرفته، گوشی‌های تلفن همراه در انبارها باقی مانده است و تا مشکل حل نشود همچنان بازار با مشکل مواجه است.

محبی تصریح کرد: برخی کالاها با ارز ثانویه وارد کشور شده است اما اجازه ورود به بازار را ندارند و دلیل آن، گرانفروشی است که دولت اعلام کرده است شرکت‌ها براساس دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گوشی تلفن همراه را وارد کرده‌اند و تا اجازه داده نشود نمی‌توانند بفروشند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که قیمت گوشی تلفن همراه مانند نرخ ارز، آزاد شود تا بهتر مدیریت شود.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران بیان داشت: پیشنهاد می‌کنیم دولت اختلاف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را از شرکت‌ها بگیرد و به شرکت‌ها اجازه فروش دهند تا کالا در سطح کشور عرضه شود و مشکل مردم و اعضای صنف حل شود، گوشی به صورت مسافری نیز وارد می‌شود و خدمات پس از فروش ندارند.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی با اشاره به اینکه واردات با ارز ثانویه صورت گرفته است، اما مجوز فروش نداریم گفت: حدود ۶۰۰ هزار گوشی در کشور موجود است که باید اجازه فروش آن را دولت دهد.

محبی افزود: شرکت‌ها همچنین مشکل واردات قطعات دارند و اگر مجوز قطعه را هم سریع بتوانیم بگیریم مشکل حل می‌شود.

وی افزود: باید ارز در اختیار وارد‌کننده قرار گیرد تا به هر میزان که نیاز است وارد کشور کند، با تقاضای زیاد و عرضه کم، قیمت‌ها بسیار بالا رفته است.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: مصرف ماهیانه گوشی تلفن همراه در کشور یک میلیون گوشی است که از ابتدای سال تاکنون باید ۵ میلیون گوشی وارد می‌شد اما الان کمتر از یک میلیون گوشی وارد کشور شده است و درخواست‌ها زیاد و کالا کم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار