ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی عنوان کرد:

ماموریت پدافند هوایی، به گستردگی و وسعت آسمان ایران

بیرجند (پانا) - فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور و ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی با اشاره به 10 شهریور ماه ، سالروز تشکیل پدافند هوایی ارتش گفت: این سازمان عظیم ، ماموریتی به گستردگی وسعت آسمان جمهوری اسلامی ایران دارد.

کد مطلب: ۸۴۸۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت پدافند هوایی، به گستردگی و وسعت آسمان ایران

امیرسرتیپ علی اکبر عباسی تجدد ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، ضمن گرامیداشت هفته دولت و اعیاد ماه ذی الحجه ، به اهداف و ماموریت های پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: اهداف و ماموریتهایی برای پدافند هوایی تعریف شده است که کشف پرنده های حاضر در اسمان ایران، شناسایی پرنده به طوری که خودی یا دشمن بودن پرنده مشخص شود، رهگیری پرنده دشمن توسط هواپیماها و سیستم های راداری و درگیری با وی و انهدام در صورت توجه نکردن به هشدار ها ، 4 ماموریت اصلی هستند.

سرتیپ عباسی تجدد ادامه داد:کشور ایران در حال حاضر طبق اعلام سازمان ایکائو که سازمانی جهانی است، امن ترین آسمان را در بین کشور های خاورمیانه دارد و این به دلیل وجود رهبری هوشیار ، مردمی آگاه و ارتشی دلاور است که همیشه مراقب و بیدار بوده اند .

ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در 10 شهریور ماه سال 1387 برطبق فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، پدافند هوایی به عنوان دستگاه و سازمانی مستقل از نیروی هوایی در آمد ،گفت: هم اکنون پدافند،ماموریتی به عظمت و وسعت آسمان جمهوری اسلامی ایران دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور افزود: حریم امن و گسترده ای که امروز در آسمان ، دریا و زمین ایران گسترده شده است ، برپایه تجارب و رشادتهای غرور آفرین نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس است به طوری که نیروهای پدافند هوایی در دوران جنگ تحمیلی توانستند از اسکله ها، کارخانجات ،ناو ها و پالایشگاه های نفتی دفاع کرده و در این دفاع ها ، موفق به حراست از 3145 نفت کش طی 1377 هجوم هواپیماهای دشمن شدند.

سرتیپ عباسی تجدد در خصوص ویژگی های استراتژیک استان اظهارکرد: خراسان جنوبی و ناحیه هوایی شرق کشور که متشکل از 4 استان با 340 هزار کیلومتر طول در 300 نقطه پدافندی است، با آمادگی صد درصدی توان مقابله با هجمه های دشمنان را داراست .

وی تصریح کرد:در حال حاضر ، رسانه های دشمن به دنبال جنگ روانی بر علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و قصد تخریب توان دفاعی و نظامی ایران را دارند ، اما به مردم این اطمینان را می دهیم که تمامی تجهیزات نظامی و پدافندی ایران ، به روز بوده و با آمادگی صد درصد فعال هستند.

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی شرق کشور اذعان کرد: هم اکنون پدافند هوایی کشور با پشتیبانی صنایع وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان ،در طراحی و تولید اکثر نیازمندیها و تسلیحات دفاعی هوایی اعم از سامانه های پیشرفته راداری، سامانه های موشکی پیشرفته بومی، سامانه های توپخانه ای حجیم و مجهز و سامانه های فرماندهی و کنترل تاکتیکی به خودکفایی رسیده است.

سرتیپ عباسی تجدد ادامه داد: در حال حاضر ، بواسطه تداوم ماوریت های 24 ساعته فرزندان انقلاب، رشادت ها و اقدامات دلاورانه ای به وقوع پیوسته است و هم اکنون از لحاظ امنیت و تجهیزات در ترازهای بالا قرار داریم.

ارشد نظامی آجا در استان در پایان این جلسه از دیدار کارکنان پدافند هوایی شرق کشور با نماینده ولی فقیه در استان ،تجلیل از سربازان وکارکنان نمونه ، ایجاد ایستگاه ویزیت رایگان در نه شهرستان استان در مصلی های نماز جمعه و چندین برنامه محوری در هفته پدافند هوایی خبر داد و گفت: در 31 شهریور ماه مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس، تجهیزات دفاعی پدافند هوایی به نمایش در خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار