نیمی از ظرفیت تصفیه‌‌خانه‌های فاضلاب شهری وارد مدار بهره‌برداری شد

تهران (پانا) - تا پایان سال گذشته 23 تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در کشور به بهره‌برداری رسیده است. این روند موجب شده است تا ظرفیت اسمی تصفیه‌‌خانه‌های فاضلاب شهری در مدار به 10 میلیون و 363 هزار مترمکعب در شبانه‌روز برسد که بیش از نیمی از این ظرفیت طی یک سال اخیر ایجاد شده است.

کد مطلب: ۸۴۸۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نیمی از ظرفیت تصفیه‌‌خانه‌های فاضلاب شهری  وارد مدار بهره‌برداری شد

به‌گزارش وزارت نیرو، از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال گذشته 14 تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در کشور ساخته شده است که سهم دولت دوازدهم پنج تصفیه‌خانه بوده است. با این روند تعداد تصفیه‌‌خانه‌های شهری به 138 مورد رسیده است. همچنین در ابتدای انقلاب سهم آب بدون درآمد شهری 27 درصد بوده است که این رقم تا پایان سال گذشته به 24.8 درصد کاهش یافته است.
در اوایل انقلاب حدود 8.5 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش فاضلاب شهری بودند که این رقم در ابتدای دولت یازدهم به حدود 40.48 درصد، در ابتدای دولت دوازدهم به 45.1 و تا پایان سال گذشته به 48.9 درصد رسیده است.
مشترکان فاضلاب شهری در کشور در حالی از 280 هزار فقره ابتدای انقلاب به هفت میلیون و 167 هزار فقره رسیده است که سهم دولت تدبیر و امید از این رقم حدود یک میلیون و 710 هزار مورد بوده است که حدود نیمی از این رقم هم مربوط به یک سال اخیر بوده است.
دو هزار و 800 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب اوایل انقلاب در حالی به 62 هزار و 755 کیلومتر رسیده است که بیش از 11 هزار کیلومتر آن مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است و از همین رقم نیز بیش از نیمی از آن ( شش هزار و 300 کیلومتر) مربوط به دولت دوازدهم بوده است.
ساخت 23 تصفیه‌خانه فاضلاب شهری از ابتدای دولت دوازهم تاکنون
چهار تصفیه‌خانه فاضلاب شهری تا ابتدای دولت یازدهم به 150 و تا ابتدای دولت دوازدهم به 171 واحد رسیده است که از ابتدای دولت دوازدهم تا پایان سال گذشته نیز 23 تصفیه‌خانه به واحدهای پیشین اضافه شده است تا جمع تصفیه‌‌خانه‌های فاضلاب شهری به 194 واحد برسد.
ظرفیت اسمی تصفیه‌‌خانه‌های فاضلاب شهری در مدار در ابتدای انقلاب 96 مترمکعب در شبانه‌روز بوده است که این رقم در ابتدای دولت یازدهم به سه میلیون و 802 هزار مترمکعب و تا ابتدای تیر سال جاری به 10 میلیون و 363 هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است که بیش از شش میلیون و 200 هزار مترمکعب آن مربوط به یک سال اخیر و به تعبیری بیش از نیمی از ظرفیت کل تصفیه‌‌خانه‌های فاضلاب شهری در مدار کشور طی یک سال اخیر ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار