رئیس کمسیون بهداشت مجلس : با تقویت وضع اقتصادی، سلامت روانی جامعه افزایش می‌باید

تهران(پانا) -رئیس کمسیون بهداشت مجلس بُنیه ضعیف سلامت اجتماعی و روانی جامعه را در مشکلات کلان اقتصادی می‌خواند و با تاکید براینکه اشکالات ساختاری در هر سه قوا نیز مزید برعلت شده است، می‌گوید رسانه ملی نیز با عملکرد ضعیف به فقر نشاط در جامعه دامن زده است.

کد مطلب: ۸۴۸۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمسیون بهداشت مجلس : با تقویت وضع اقتصادی، سلامت روانی جامعه افزایش می‌باید

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با پانا، ریشه فقدان سلامت اعصاب و روان جامعه ایران را بیش از هر چیز در مشکلات اقتصادی و منافات دخل و خرج‌ها می‌خواند و تاکید می‌کند اعتیاد و بیکاری را دو سرفصل دیگر این مهم می‌توان تعریف کرد.

او در ادامه صحبت‌های خود دو معضل بیکاری واعتیاد را برگرفته از مشکلات کلان اقتصادی عنوان کرد: این موارد دست‌دردست هم داده و موجبات کسالت، رخوت، گوشه‌گیری واعتکاف اجتماعی مردم و به‌ویژه بلاتکلیفی جوانان را فراهم آورده است.

شهریاری با تاکید بر اینکه اولین قدم در راه کاهش مشکلات و طرد کسالت روحی افراد و به‌ویژه جوانان، رسیدن به یک برنامه‌ریزی درست و دقیق اقتصادی‌ست، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مجلس چه اقدامات تقنینی‌ای در راستای رفع مشکلات یادشده و ایجاد سلامت روح و روان در عموم مردم انجام داده‌اید، اذعان کرد: ما نیازمند این هستیم که در داخل به یک بسته عملی اقتصادی جدید و کارآمد دست پیدا کنیم تا به تبع آن بتوانیم شرایط بهبودی را برای جامعه فراهم آوریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازی به وضع قوانین جدید نیست، در این میان نقش صدا و سیما در ایجاد و احقاق سلامت روانی جامعه را مهم عنوان می‌کند و با بیان اینکه نباید از نقش مهم صدا و سیما مغفول ماند، می‌گوید: متاسفانه رسانه ملی ما در این زمینه عملکرد منفی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار