زینی‌وند: آموزش‌های سطحی نمی‌تواند دانش‌آموز را برای زندگی آینده آماده کند

اصفهان(پانا)-معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، در یکصدو بیست و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد آموزش های سطحی نمی‌تواند دانش‌آموز را برای زندگی آینده آماده کند و اگر قرار است نسلی کارآمد تربیت کنیم که آینده کشور را رقم بزند باید به فکر افزایش راه‌های ایجاد مهارت در نظام آموزشی باشیم.

کد مطلب: ۸۴۷۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
زینی‌وند: آموزش‌های سطحی نمی‌تواند دانش‌آموز را برای زندگی آینده آماده کند

مجتبی زینی‌وند با اشاره به ترسیم مسیر آموزش و پرورش و توجه به مهارت آموزی و تغییر نگاه نمره‌محوری به نگاه مبتنی بر فهم و مهارت در دانش‌آموزان افزود: بی‌شک تحقق این سیاست با مشارکت همه دستگاه‌ها و نخبگان استان و تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: طیف وسیعی از دلسوزان تعلیم و تربیت که اکثرا پیشکسوتان آموزش و پرورش هستند و در قالب مدارس و مراکز غیردولتی سرمایه‌گذاری کرده اند، از حیث کارآفرینی خدمت برجسته‌ای انجام داده اند، چرا که در مدرسه‌ای با سه کلاس درس حداقل ده نفر از نخبگان و تحصیل‌کردگان را در عرصه و ساحت مقدس تعلیم و تربیت مشغول به کار می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 17 درصد دانش‌آموزان استان اصفهان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند، گفت: این مدارس از نظر صرفه‌جویی در فضا، نیروی انسانی و سرانه نقش بسزایی دارند.

زینی وند تاکید کرد: طبق اسناد فرادستی تنها مرجع صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان خارجی برای آموزش به افراد زیر 20 سال و همچنین مراکز پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی آموزش و پرورش، رویکرد تئوری‌محوری به برنامه‌های آموزش و پرورش و تربیت نسلی با ذهنی مملو از دانش، ولی ناکارآمد و فقدان مهارت های لازم جهت ورود به بازار کار و تقویت بنیان‌های اقتصادی جامعه است، افزود: در جلسه قبلی شورای آموزش و پروش استان اصفهان مصوبات خوبی در زمینه تقویت مهارت‌های حرفه‌آموزی به تصویب رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تجلی مشارکت همه دستگاه‌ها و مخصوصاً استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان قابل مشاهده است، تاکید کرد: مصوبات پیشین این شورا نشان می‌دهد رویکرد حاکم بر آموزش و پرورش و استاندار اصفهان همان رویکرد رئیس‌جمهوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار