مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها تأکید کرد

ضرورت توجه به مدیریت هزینه‌های سلامت

تهران (پانا) - مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها با تاکید بر ضرورت توجه به مدیریت هزینه‌های سلامت گفت مدیریت کردن هزینه‌ها همیشه به معنای کاهش هزینه نیست، بلکه اهمیت آن بیشتر از کاهش هزینه است.

کد مطلب: ۸۴۷۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به مدیریت هزینه‌های سلامت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، جلسه بررسی و ارائه راهکارهای مدیریت هزینه حوزه سلامت با حضور محمدهادی ایمانیه، مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها و مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در محل سالن اجتماعات سازمان مرکزی برگزار شد.
در این جلسه محمدهادی ایمانیه با اشاره به کنترل منابع و کاهش هزینه‌ها به عنوان یکی از راه‌های موثر برای پیشرفت در حوزه سلامت اظهار کرد: هنگامی که صحبت از مدیریت هزینه‌های سلامت می‌شود الزاما موضوع محدودیت مصرف و یا کوچک کردن بسته‌های خدمات سلامت نیست.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مدیریت هزینه‌های حوزه سلامت افزود: مدیریت کردن هزینه‌ها همیشه به معنای کاهش هزینه نیست، بلکه اهمیت آن بیشتر از کاهش هزینه است.
مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه نگاه ویژه به رضایتمندی مردم، یک اصل در ارائه خدمات سلامت به حساب می‌آید، تصریح کرد: همه ما یک مجموعه هستیم و در کنار هم تلاش می‌کنیم؛ بنابراین باید همه اجزا، به ویژه مردم را به عنوان یک اصل در این مجموعه، درک کرده و در این راستا خدمت کنیم.
ایمانیه در ادامه با بیان اینکه اکنون یکی از مشکلات موجود در کشور موضوع استفاده نکردن از تجربه‌های مدیریتی است، گفت: اولین رمز موفقیت در وضع فعلی موجود، استفاده از تجربیات مدیران و افرادی است که موفق و بدون حاشیه عمل کرده‌اند.
وی اضافه کرد: عرصه سلامت باید از سیاسی‌کاری دور بماند و اگر سیاسی‌کاری وارد این حوزه شود افراد شایسته به دلیل نوع تفکر کنار گذاشته می‌شوند.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت با تاکید براینکه دانشگاه‌ها باید با یک ساختار کارشناسی قوی و به دور از حاشیه‌های سیاسی عمل کنند، اظهار کرد: افرادی موفق خواهند بود که در هر موقعیتی و دور از وضع سیاسی موجود، بتوانند اقدامات موثری در جهت ارائه خدمات مناسب در حوزه سلامت ارائه کنند.
ایمانیه همکاری و تعامل مستمر با سایر دستگاه‌های اجرایی را مهم برشمرد و افزود: تعامل و استفاده از ظرفیت دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها و خیران می‌تواند در ارائه عملکرد مناسب و مدیریت صحیح و به جای هزینه‌ها در حوزه سلامت، تاثیر گذار باشد.
مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها در پایان اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار توانسته است بدون حاشیه و با ایجاد همدلی و وحدت، کارنامه قابل قبول و موفقی در ارائه راهکارهای مدیریت هزینه‌های حوزه سلامت ارائه کند که قابل تعمیم به سایر دانشگاه‌های کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار