وزیر ارشاد: فاصله و عقب‌ماندگی هم در حوزه تئاتر کودک و هم نمایش عروسکی وجود دارد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز عید قربان در افتتاحیه جشنواره نمایش عروسکی تهران شرکت کرد.

کد مطلب: ۸۴۷۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد:   فاصله و عقب‌ماندگی هم در حوزه تئاتر کودک و هم نمایش عروسکی وجود دارد

به گزارش ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در افتتاحیه جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک حضور داشت، در حاشیه این مراسم در پاسخ به این سوال که اگر عروسکی در اختیار داشت که می‌توانست آرزوی او را برآورده کند، چه می‌خواست، گفت: ایرانی آباد، آزاد و امن داشته باشیم.

وزیر ارشاد درباره شرایط کنونی تئاتر عروسکی و امکانات این شاخه از تئاتر اعلام کرد: سالن‌های مناسب برای اجرای تئاتر کودک بسیار اندک هستند. نگاهی که در حوزه تئاتر و سینما وجود دارد، توجه بیشتر به حوزه کودک و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است. باید ظرفیت موجود در زمینه تئاتر کودک و تئاتر عروسکی را افزایش دهیم. از سوئی دیگر اگر حس می‌کنیم باید مصرف تئاتر کودک در جامعه را افزایش دهیم، باید کودکان و نوجوانان را در مقام مصرف‌کنندگان این هنر قرار دهیم تا دوستانی که تئاتر کودک و یا عروسکی کار می‌کنند، احساس کنند فضای مناسبی برای حضور در این عرصه دارند. با این نگاه تصمیم گرفتیم توجه ویژه‌تری به این حوزه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: تا پیش از این مرسوم نبود که وزیر ارشاد در مراسم افتتاحیه چشنواره‌هایی همچون عروسکی حضور پیدا کنند و حضور من در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی هم در راستای اهمیت دادن به تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی صورت گرفته است و می‌خواهیم این شاخه‌های تئاتر را به‌صورت جدی‌تر در نظر بگیریم. به نظر می‌رسد کمی فاصله و عقب‌ماندگی هم در حوزه تئاتر کودک و هم عروسکی وجود دارد که تصمیم گرفتیم در این دوره بیشتر در این شاخه‌ها هم در زمینه به وجود آوردن زیرساخت‌ها و هم در نظر گرفتن سهم بیشتر از امکانات موجود تئاتر اهتمام بورزیم.

همچنین شهرام کرمی؛ مدیر اداره کل هنرهای نمایشی درباره برنامه‌های این اداره برای بهبود شرایط نمایشگران عروسکی، گفت: از این پس به شکل جدی از اجراهای عمومی نمایش‌های عروسکی حمایت صورت می‌گیرد. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه سالانه تمام سالن‌ها حتی مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و .... اجرای چند تئاتر عروسکی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته معمولا مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج این برنامه را اجرایی نمی‌کردند و جزء تکالیف خود نمی‌دانستند اما چون امکان ساخت سالن اختصاصی برای نمایش‌های عروسکی را نداریم، اجرای نمایش‌های عروسکی را جزء برنامه‌های سالن‌ها قرار داده‌ایم.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار می‌شود. همچنین سایت جشنواره نمایش عروسکی به نشانی اینترنتی tehranmobarak.com دربردارنده جزییات برگزاری این رویداد هنری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار