استاندار خوزستان عنوان کرد:

بیمه اجتماعی کشاورزان موجب جلوگیری ازمهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از آمدن روستاییان به حاشیه شهرها جلوگیری می‌کند و باید امتیازهایی در این زمینه برای آن ها در نظر گرفته شود تا مردم در روستاها ماندگار شوند و به حاشیه شهرها مهاجرت نکنند.

کد مطلب: ۸۴۷۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بیمه اجتماعی کشاورزان موجب جلوگیری ازمهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان که دیروز در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان دارای اهمیت بسیار بالایی برای آن ها است و روستاییان و عشایر می توانند از این طریق درآمدی را داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت مساله بیمه روستاییان و عشایر افزود: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از آمدن روستاییان به حاشیه شهرها جلوگیری می‌کند و باید امتیازهایی در این زمینه برای آن ها در نظر گرفته شود تا مردم در روستاها ماندگار شوند و به حاشیه شهرها مهاجرت نکنند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه باید به اهمیت و ضرورت مساله بیمه روستاییان توجه ویژه کرد، تصریح کرد: در استان خوزستان تقریبا 320 هزار خانواده تحت پوشش بیمه روستاییان هستند و در این راستا برای 240 هزار خانوار دیگر نیز ظرفیت برای پوشش بیمه روستاییان وجود دارد.
شریعتی ادامه داد: اگر بتوانیم میان بیمه‌شدگان تفکیک ایجاد کنیم تا یکسری از خانواده‌ها سهم 50 درصدی بیمه را پرداخت کنند و سهم 50 درصدی خانواده هایی که ضعف مالی دارند توسط اعتبارات دهیاری روستایی، شهرداری و ... پرداخت شود می توانیم شاهد بیمه کشاورزان و روستاییان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در بحث بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید اقدامات هوشمندانه ای انجام داد تا بتوانیم همه خانواده ها را تحت پوشش بیمه قرار داد. این موضوع باید در دستور کار سالانه مسوولان قرار بگیرد تا با این کار حداقل رفاه برای روستاییان فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار