واکنش وزارت آموزش و پرورش به تبلیغات غیر واقعی موسسات کنکور در رسانه ملی + ویدئو

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط_عمومی مطرح کرد: بسیاری از تبلیغات موسسات کنکور در رسانه ملی، فاقد مجوز وزارت آموزش‌وپرورش است. 

کد مطلب: ۸۴۷۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش وزارت آموزش و پرورش به تبلیغات غیر واقعی موسسات کنکور در رسانه ملی + ویدئو

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرتضی نظری با اشاره به رواج یک رویه غیراخلاقی در فضای تبلیغات کنکور، اظهار داشت: دانش آموزان عزیز ما در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق محروم با تلاش خودشان و زحمات معلمان، کادر مدرسه و خانواده‌ها به موفقیت‌ و رتبه های چشمگیر تحصیلی به‌ویژه در آزمون ورود به دانشگاه دست پیدا کردند و موفقیت‌های تحسین‌برانگیزی را کسب کردند، اما موسساتی که نگاه تجاری به آموزش‌وپرورش دارند، موفقیت‌های دانش آموزان را به نام خودشان ثبت و مصادره می‌کنند.

وی افزود: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که بعضاً این مؤسسات با شگردهای مختلف و روش‌های فریبنده حتی به بعضی از خانواده‌ها پیشنهاد پرداخت وجه داشته و دانش آموزان را متقاعد می‌کنند تا موفقیت خودشان که محصول تلاش صادقانه معلمان شریف کشور، خانواده‌های آنان و کادر مدرسه بوده است را به نام این مؤسسات ثبت و ضبط کنند و بگویند ما از محصولات، CD ها و کتاب‌های کمک درسی این مؤسسات استفاده کردیم و توانستیم رتبه‌های تک‌رقمی در کنکور کسب کنیم .

نظری با تاکید بر پیگیری این موضوع از طریق مراجع قانونی، تصریح کرد: برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار تبلیغات و اخبار دروغ و غیر واقعی در سطح وسیع می‌کنند که وزارت آموزش و پرورش این موارد را به جد پیگیری می کند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی تاکید کرد: انتظار وزارت آموزش‌وپرورش و همه دلسوزان تعلیم و تربیت و کسانی که در فرایند موفق شدن دانش آموزان عزیز سهم دارند، این است که تأمل کنند آیا موفقیت‌های دانش آموزان و افتخارآفرینی‌های آنان را باید یکسره برای مؤسسات کنکور دانست؟

وی همچنین افزود: از صداوسیما درخواست می‌کنیم در انتشار و بازنشر چنین تبلیغاتی تأمل بیشتری کند.

نظری با اشاره به نامه اخیر وزیر آموزش و پروش به علی عسگری، رئیس رسانه ملی تأکید کرد: وزیر آموزش‌وپرورش طی نامه ای خواهان توقف پخش و انتشار تبلیغات غیرواقعی و نادرست مؤسسات تست وکنکور شده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با استناد به مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: تبلیغات و پخش هرگونه محتوای تبلیغاتی منوط به تائید دستگاه ذی‌ربط است که در این زمینه وزارت آموزش‌وپرورش از پیش‌دبستانی تا پایان دوره متوسطه بر تمام محتواهای آموزشی و تبلیغاتی که قرار است از رسانه ملی پخش و منتشر شود، باید نظارت داشته باشد.

وی در ادامه گفت: بسیاری از تبلیغات آموزشی که شاهد پخش آن در رسانه ملی هستیم، فاقد مجوز وزارت آموزش‌وپرورش است و همان‌طور که وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته هم تقاضای توقف این تبلیغات را داشته، امیدواریم امسال که روابط خوبی با رسانه ملی داریم، شاهد همکاری برای ساماندهی و حتی‌الامکان توقف این تبلیغات غیرواقعی باشیم.

گفتنی است سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش طی نامه‌ای به علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما، خواسته تا به‌منظور ساماندهی تبلیغات مؤسسات و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مطابق ماده 7 مصوبه 483 شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن رعایت ضوابط و مقررات، از پخش آگهی‌های مراکز و مؤسسات آموزشی بدون معرفی‌نامه و تأییدیه وزارت آموزش‌وپرورش جدا خودداری گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار