فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن: قبل از تصرف اراضی ملی باید پیشگیری کرد

شیراز(پانا) - فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پیشگیری از تصرف اراضی ملی باید در راس فعالیتهای یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن قرار گیرد و قبل از تصرف و تشکیل پرونده قضایی باید پیشگیری انجام گیرد تا تخلفی صورت نگیرد.

کد مطلب: ۸۴۷۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده یگان حفاظت  سازمان ملی زمین و مسکن:  قبل از تصرف اراضی ملی باید پیشگیری کرد

سرهنگ عباس‌نژاد در مراسم معارفه دومین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن فارس در اداره کل راه و شهرسازی فارس افزود: از تشکیل یگان حفاظت در سازمان ملی زمین و مسکن نزدیک به 3 سال می گذرد و عملکرد این یگان با همکاری خوب نیروهای یگان و ادارات کل راه و شهرسازی در سطح کشور ، قوه قضائیه و نیروی انتظامی بسیار خوب بوده و توانسته اراضی بسیاری را به بیت المال برگرداند.
وی افزود: در یک سال گذشته در سطح کشور تعداد 3023 مورد تعرض به اراضی دولتی داشته ایم که از این میزان 2963 مورد در محل با حضور به موقع نیروها و گسترش نیروها رفع تعرض شده که در سطح کشور از تشکیل تعداد 2963 پرونده در محاکم قضایی که باعث اتلاف وقت و هزینه های بسیار جلوگیری گردیده است و این نقطه قوتی برای یگان، استان و قوه قضائیه می باشد.
سرهنگ عباس نژاد تصریح کرد: در سطح کشور در یکسال گذشته 671 فقره حکم قضایی که در رابطه با 1491 هکتار از اراضی ملی بوده اجرا گردیده است و ما به عنوان بازوان اجرایی مدیران کل استان و معاونین املاک و حقوقی این حکمها را اجرا کرده ایم.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز تاکید کرد: از اراضی دولتی که میراث گذشتگان است باید حفاظت و نگهداری کنیم و جلوی تصرفات را بگیریم.
فیروز تکاور افزود: به دلیل ارزش افزوده زمینهایی که در حوزه اراضی ملی می باشد تصرفات زیادی توسط افراد سودجو انجام می شود و وظیفه ما ابتدا پیشگیری و در صورت تصرف تشکیل پرونده قضایی و اجرای حکم می باشد.
وی گفت: در حوزه معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی بیش از 95 درصد پرونده ها مربوط به تصرف اراضی ملی است و و از زمان تشکیل یگان حفاظت در سال95 تاکنون فعالیتهای خوبی انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در برابر تصرفات باید برخورد کنیم و از طریق قانون و اجرای حکم اموال بیت المال را حفظ کنیم البته باید بگونه ای باشد که تبعات اجتماعی نداشته باشد.
تکاور خاطر نشان ساخت: عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان فارس در سال 95تعداد 21 مورد به متراژ 158 هزار متر مربع و به ارزش 58 میلیارد ریال و در سال 96 تعداد 67 مورد به متراژ 583 هزار متر مربع به ارزش 228 میلیارد ریال و در سال 97 تا مردادماه تعداد 25 مورد به متراژ 205 هزار متر مربع به ارزش 99 میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: در خصوص رفع تصرفات اراضی ملی و اجرای حکم در استان فارس از سال 1395 تا مردادماه 1397 جمعا 211 مورد فع تصرف و اجرای حکم به متراژ 5 میلیون و پانصد و شصت هزار متر مربع صورت پذیرفته که ارزش آن 3500 میلیارد ریال می باشد گه به همت یگان حفاظت در استان فارس به بیت المال بازگشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار