رئیس مرکز حراست آموزش‌وپرورش:

رئیس مرکز حراست آموزش‌وپرورش: باید با تلاش برای حفظ کرامت و حرمت معلمان میان فرهنگیان اعتمادسازی کنیم

تهران (پانا) - رئیس مرکز حراست وزارت آموزش‌وپرورش به اولویت‌های مرکز حراست در دوره جدید اشاره کرد.

کد مطلب: ۸۴۷۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز حراست آموزش‌وپرورش: باید با تلاش برای حفظ کرامت و حرمت معلمان میان فرهنگیان اعتمادسازی کنیم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدحسین کفراشی در نشست مشترک اعضای شورای معاونان، روسای آموزش‌وپرورش و کارشناسان حراست شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان همدان به مأموریت‌های حراست اشاره کرد و گفت: «وظیفه ذاتی حراست‌ها، حفاظت و پاسداری از مجموعه و سازمان است.»

کفراشی افزود: «این مجموعه در آموزش‌وپرورش به دنبال حفاظت از یک گنجینه بزرگ در ابعاد مختلف از جمله اماکن، اسناد، داده‌های آماری و نیروی انسانی است.»

او وظایف حراست‌ها را به چهار بخش تقسیم کرد و افزود: «اولین بخش، حفاظت از کارکنان است که بتوانیم از کارکنان در برابر آسیب‌ها و صدمات محافظت کنیم. در بخش دوم حفاظت فیزیکی است. حفاظت فیزیکی تمامی اماکن و ساختمان‌های آموزش‌وپرورش بر عهده حراست است که بیش از ۱۰۵ هزار فضای آموزشی در سراسر کشور و اداره‌ها را شامل می‌شود. بخش سوم، حوزه فن‌آوری اطلاعات است. بخش بزرگی از اطلاعات بیش از ۱۳میلیون دانش‌آموز و یک‌میلیون معلم در سامانه‌های اطلاعاتی ما موجود است و وظایف حفاظت این اطلاعات و داده‌ها از طریق شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند و تأییدیه نرم‌افزارهایی که استفاده می‌شود و تأییدیه کیفی، امنیتی آن‌ها را بر عهده‌ داریم. بخش چهارم، حفاظت اسناد است که در این حوزه مراقبت در اسناد طبقه‌بندی‌شده و سایر مدارک مکتوب را بر عهده‌داریم یا از جعل این مدارک جلوگیری کنیم؛ مانند جلوگیری از جعل مدارک تحصیلی و همکاری با پلیس فتا و نیروی انتظامی درباره پیشگیری از جعل اسناد مرتبط با آموزش‌وپرورش.»

او شاه‌بیت همه امور در حوزه حراست را حفاظت از نیروی انسانی ذکر کرد و گفت: «نیروی انسانی سرمایه اصلی نظام و محور توسعه پایدار است.»

رئیس مرکز حراست آموزش‌وپرورش معلمان را چشم امید نظام و نجیب‌ترین قشر جامعه خواند و ادامه داد: «بر اساس آمارهای رسمی، معلمان از جایگاه اجتماعی قوی و بالایی برخوردارند و مورد اعتماد و وثوق مردم هستند.»

او مهم‌ترین بخش در حراست را نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه اصلی آموزش‌وپرورش و نظام دانست و گفت: «ما موظف هستیم فضایی ایجاد کنیم که معلمان در آرامش و آسایش باشند تا بتوانند در محیط مدرسه وظیفه تعلیم و تربیت را انجام دهند. اگر ما آرامش و امنیت روانی را از معلم بگیریم و اضطراب و استرس برای معلم به وجود آوریم، معلم ما نمی‌تواند از توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود در کلاس درس استفاده کند. ما موظف هستیم فضایی را برای معلم ایجاد کنیم که معلم بتواند با فراغ خاطر از تمام توانمندی‌های خود در کلاس درس استفاده کند.»

کفراشی امنیت روانی و آرامش معلمان را مهم خواند و ادامه داد: «در سایه این آرامش است که امور تعلیم و تربیت ساری و جاری می‌شود.»

رئیس مرکز حراست آموزش‌وپرورش به اولویت‌های مرکز حراست در دوره جدید اشاره کرد و افزود: «باید با تلاش در حفظ کرامت و حرمت معلمان میان فرهنگیان اعتمادسازی انجام دهیم.»

کفراشی مسئولان و کارشناسان حراست را بازوی توانمند مدیران دانست و ادامه داد: «مدیران باید از ظرفیت این نیروها برای تحقق اهداف سازمانی استفاده کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار