مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:

سال گذشته توانستنیم 4300 نفرنیرو جذب کنیم

باید تلاش کنیم فرزندانمان را به طرف فوق برنامه که یک فعالیت غیررسمی همراه با شادی و نشاط است جذب کنیم

اهواز (پانا) – - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدیدو بازگشایی مدارس اهم برنامه ها و اقدامات این اداره را بیان کرد.

کد مطلب: ۸۴۷۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سال گذشته   توانستنیم  4300 نفرنیرو  جذب کنیم

تقی زاده در گفتگوی اختصاصی با پانا در پاسخ به این سوال باتوجه به اینکه در آستانه سال آموزشی جدید و بازگشایی مدارس هستیم چه اقداماتی را انجام داده اید اظهار کرد : اولین اقدام اساسی که در آموزش و پرورش انجام شد تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش بود که این برنامه در 20 الویت تدوین شد .الویت اول ما مقطع پیش دبستانی بود و الویت آخر ما کنکور . ما درهر 20الویت توانستیم در سطح ملی به خوبی توسعه پیدا بکنیم و رتبه های خیلی خوبی را کسب کنیم.
به عنوان مثال در بحث پیش دبستانی ما رتبه اول کشوری را کسب کردیم واز این طریق هم توانستیم در حدود 7000مربی پیش دبستانی را در مدارس خود جذب کنیم در واقع ماهم پیش دبستانی را توسعه دادیم و هم توانستیم نیروی جوان و تحصیل کرده را پای کار بیاوریم و از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم .وی همچنین افزود با توسعه پیش دبستانی توانستیم از خروج نیروی تحصیل کرده از استان جلوگیری کنیم و یک تاثیرفوق العاده قابل توجهی که داشت ایجاد مانع بر سر راه بازماندگان از تحصیل بود که توانستیم به این شکل آمار بازماندگان از تحصیل را کاهش بدهیم .
تقی زاده با اشاره به اهمیت بهداشت مدارس هم افزود:در الویت های دیگر مانند توجه خاص به بهداشت مدارس و نگاه ویژه به مدارس دخترانه بدلیل اینکه ما در جاهایی شاهد هستیم که متاسفانه دخترما گزینه دوم هم نیست و یک چالش های فرهنگی،اجتماعی، عشایری وجود دارند که ما باید دختر خودمان را حفظ کنیم .اگر که بخواهیم فرهنگمان را در آینده به خوبی توسعه بدهیم بنابراین بحث بهداشت دختران و بحث تربیت بدنی دختران و تحصیل آنها جز الویت های اساسی در برنامه توسعه آموزش و پرورش است. و یکی دیگر از مواردی که به خوبی پرداخته شد بحث تعمیر و تجهیز و توسعه مدارس است و همانطور که استاندارمحترم هم در نشست شورای آموزش و پرورش ا اشاره کردند مادر سال فعلی تا پایان شهریورجاری چیزی حدود ۳۰ مدرسه افتتاح خواهیم داشت .مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص نتایج کنکور امسال نسبت به سال گذشته هم اظهار کرد: موردی دیگر که بسیار خوب به آن پرداخته شد بحث کنکور بود در مقایسه با سایر استانها سطح ملی باز بیشترین رشد را داشته باشیم .ما در سال های گذشته رتبه 27بودیم و توانستیم به رتبه19 ارتقا پیداکنیم .

وی در بخش دیگر از گفتگو در خصوص رشد شاخص ها نسبت به سال گذشته داشتید؟ نسبت به سال گذشته گفت :ما هم در شاخص های آموزشی و هم تربیت بدنی و هم شاخص های پرورشی رشد فوق العاده ای داشتیم.
به عنوان مثال در مسابقات قرآن در بحث مسابقات نماز و احکام استان ما توانست رتبه های اول و دوم کشوری را کسب کند و همچنین در بحث مسابقات ورزشی ما توانستیم در المپیک کشتی جهانی رتبه اول جهانی را کشتی استان خوزستان کسب کند و در بحث کنکور باز رشد قابل توجهی پیدا کنیم .و مهمتر اینکه در خصوص جذب و تامین نیرو هم ما توانستیم رشد خیلی خوبی داشته باشیم کل کشور سال گذشته توانست 3000نفر نیروی حق و تدریس جذب خود کند اما اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به تنهایی توانست 4300نفر را جذب کند

تقی زاده در پاسخ به این سوال که یکی از مهمترین مشکلات استان خوزستان بحث فعالیت های فوق برنامه با توجه به گرمای هوا و شرایط نامساعد جوی استو اینکه فضای اردوگاهی استان متناسب با نیاز دانش آموزی استان نیست افزود: یک جاهایی فوق برنامه خیلی مهمتر از متن خود مسئله است متن آن چهارچوب اصلی کلاس است و ما باید تلاش کنیم که فرزندمان را به طرف فوق برنامه که یک فعالیت غیررسمی همراه با شادی و نشاط است را جذب کنیم تا از کتاب و کلاس بیرون رود بنابراین جز الویت های اساسی مااست همراه بامحوریت بازی، ورزش ، مهارت آموزی ومطالعهٔ غیر درسی است تا بتوانیم هویت و شخصیت فرزندمان را شکل دهیم و همچنین فرزند ما بخوبی بتواند یک حضور فعال و تاثیرگذاردر مسائل جامعه داشته باشد.امید وارم امسال بتوانیم گامهایی جدی در این خصوص برداریم .
مدیرکل آموزش و پرورش در بخش پایانی گفتگو به در بخش پایانی گفتگو
مهترین دغدغه آموزش و پرورش در سال جدید آموزشی را اینگونه عنوان کرد :
بحث کمبودنیروی انسانی مهمترین دغدغه ما در سال آموزشی جدید است . ما امسال حدود 7200 نفر کمبود نیروی انسانی داشتیم و الان همه داریم تلاش میکنیم که بتوانیم مجوزی را دریافت کنیم . با رایزنیها و پیگریهایی که به اتفاق استاندار محترم کردیم توانستیم یک بخشی از این کمبود نیروی انسانی کاهش بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار