مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان :

آمار 12 هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان صحت ندارد

اهواز (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: آمار 12 هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان درست نیست . با بررسی‌هایی که انجام شد این عدد به سه هزار نفر کاهش پیدا کرد.

کد مطلب: ۸۴۷۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آمار 12 هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان صحت ندارد

محمدصادق کریمی‌کیا گفت: در دومین سال از اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، امروز از پروژه اجتماعی شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان رونمایی می شود.

وی با اشاره به موفقیت اجرای این طرح در استان گفت: امسال اعتبارات و مصوبات بهتری برای انجام طرح در اختیار داریم.

کریمی کیا مشکل کودکان بازمانده از تحصیل را تنها مربوط به آموزش و پرورش ندانست و تصریح کرد: مسائل معیشتی و فقر فرهنگی و اقتصادی در بازماندگی تحصیلی دانش آموزان نقش دارند.

وی با بیان اینکه آمار 12 هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان درست نیست، گفت: با بررسی‌های انجام شده، این عدد به سه هزار نفر کاهش پیدا کرد.

کریمی کیا در خصوص نحوه انجام این طرح گفت: ما در طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، از مشارکت عمومی و موسسات خیریه استفاده کردیم و حتی گاهی با مراجعه خانه به خانه به شناسایی این کودکان اقدام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 1130 کودک بازمانده از تحصیل در این طرح شناسایی شدند و به چرخه آموزش و پرورش برگشتند، گفت: نگهداری این کودکان از جذب آنها مشکل تر است و باید بتوانیم با رفع عوامل بازماندگی از تحصیل، آنها را نگهداری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار