در گفت‌وگو با پانا

فراهانی:‌ مقابله با پدیده خویشاوندسالاری یکی از رویکرد‌های شورای پنجم است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران: به‌زودی روزمه مدیران شهری بر روی سایت شفافیت قرار می‌گیرد

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با تشریح عملکرد شورای پنجم در یک سال گذشته گفت یکی از رویکردهایی که در شورای پنجم پیگیری شد مقابله با پدیده خویشاوند‌سالاری و خویشاوند‌گزینی در بدنه مدیریت شهری است و به‌زودی تمام روزمه مدیران شهری بر روی سایت شفافیت قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۸۴۷۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
فراهانی:‌ مقابله با پدیده خویشاوندسالاری یکی از رویکرد‌های شورای پنجم است

مجید فراهانی در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد: گرچه سال اول حیات شورا را سال آغاز و تمرکز بر زیرساخت‌ها می‌دانیم، مردم انتظار دارند شهر تهران یک شهر زیست‌پذیر باشد و مشکلات اصلی شهر برطرف شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: مردم از اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان شهر انتظار دارند که از تمام فعل و انفعالات شهری مطلع باشند و نظارت خود را از طریق رسانه‌ها و روش‌های متعدد اعمال کنند و اگر کاستی و فسادی وجود دارد، مطلع شوند که در این زمینه شورای پنجم نیز سعی کرده است فعالیت‌های مختلفی را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اصلی که شورای پنجم شهر برای خود تعیین کرد، حرکت در مدار مشارکت‌طلبی مردم در اداره شهر است. این مشارکت‌طلبی در عرصه‌های مختلف است که در قالب شفافیت و اطلاع‌رسانی همه اتفاقات شهر به مردم انجام می‌شود.

فراهانی تصریح کرد: قبل از اینکه وارد شورا شویم، می‌دانستیم که یکی از مهم‌ترین چالش‌های اصلی اداره شهر، نبود شفافیت در مدیریت شهری است که به همین دلیل به سمت شهرداری و شورای شیشه‌ای حرکت کردیم و امروز شاهدیم که کلیه قراردادهای منعقدشده در شهرداری تهران در اختیار مردم قرار دارد و تمامی فعل و انفعالات شهری به اطلاع مردم می‌رسد. این رویکرد موجب نظارت مردم بر فعالیت‌های مدیریت شهری خواهد بود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین یکی از رویکردهایی که در شورای پنجم پیگیری شد مقابله با پدیده خویشاوندسالاری و خویشاوندگزینی در بدنه مدیریت شهری است و به‌زودی تمام روزمه مدیران شهری بر روی سایت شفافیت قرار می‌گیرد. علاوه بر این استخدام خویشاوندان و بستگان سببی و نسبی درجه یک را برای مدیران شهرداری ممنوع کرده‌ایم.

وی در ادامه به میزان بدهی‌های شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در زمینه بودجه‌ریزی شهری، به سمت بازپرداخت بدهی‌های شهری حرکت کردیم و این موضوع را اصل قرار دادیم. در طول سال‌های اخیر شاهد افزایش میزان بدهی شهرداری بودیم و اکنون شهرداری تهران بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که حدود 30 هزار میلیارد تومان آن، بدهی به بانک‌ها است. از طرفی بیش از 20 هزار میلیارد تومان در شهر تهران پروژه‌‌های نیمه‌تمام وجود دارد. در بودجه شهرداری چاره‌ای نداشتیم که میزان بودجه را اضافه نکنیم و بیش از دو هزار میلیارد تومان برای بازپرداخت بدهی به پیمانکاران اختصاص دادیم.

فراهانی اضافه کرد: راهکاری اندیشیدیم که بدهی بانک‌ها از طریق تهاتر با دولت کاهش یابد و این کارها را در طول یک سال گذشته در حوزه مالی شهرداری تهران انجام داده‌ایم. همچنین تلاش کرده‌ایم تا اداره شهر را که پیش از این بسیار گران بود، ارزان‌تر کنیم. در بخش کاهش هزینه‌ها موضوع شفافیت قراردادها نقش مهمی در کاهش این قراردادها و رفتن به سمت مناقصه داشت و رقابت ایجاد کرده‌ایم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به تمرکز مدیریت شهری بر موضوع ترافیک و آلودگی هوا خاطرنشان کرد: در این راستا سعی کرده‌ایم توسعه حمل و نقل ریلی را در دستور کار قرار دهیم. اکنون برای اینکه همه ایستگاه‌های خط 6 و 7 را به بهره‌برداری برسانیم به بیش از 10 هزار میلیارد تومان نیاز داریم و به همین میزان اعتبار برای تزریق واگن به خطوط مترو لازم داریم تا جابه‌جایی دو میلیون مسافر به هفت میلیون مسافر برسد. بنابراین حل مشکلات ترافیکی نیز در دستور کار مدیریت شهری شورای پنجم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین ساماندهی وضع افسارگسیخته فروش تراکم در شهر تهران و استفاده از هولوگرام نیز در طول یک سال گذشته مورد توجه قرار گرفت وجود داشت و امیدواریم در دور جدید فعالیت‌های مدیریت شهری مشکلات گذشته را نداشته باشیم و در انتهای چهار سال فعالیت شورای پنجم شاهد اتفاقات خوبی برای شهر تهران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار