در گفت و گو با پانا

کارگردان فیلم کوتاه داستانی «بین ما»: حمایت مالی از تولیدات سینمایی در جشنواره فیلم کودک باید نظام مندتر شود

تهران (پانا) - کارگردان فیلم کوتاه داستانی «بین ما» که در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شرکت دارد، از ضرورت نظام‌مند شدن حمایت‌های مالی از تولیدات سینمایی سخن گفت.

کد مطلب: ۸۴۷۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان فیلم کوتاه داستانی «بین ما»: حمایت مالی از تولیدات سینمایی در جشنواره فیلم کودک باید نظام مندتر شود

مرتضی خانجانی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «بین ما» در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره قصه و فضای اثر خود بیان کرد: این فیلم درباره معلمی است که ناخواسته یکی از دانش آموزان خود را تنبیه و او را از کلاس اخراج می‌کند. دانش‌آموز نیز در پی ایجاد گرفتاری برای معلم برمی‌آید و ماجراهایی شکل می‌گیرد. این فیلمنامه همچنین قصه‌ای واقعی را روایت می‌کند.
وی با اشاره به سابقه فیلمسازی خود در حوزه کودک و نوجوان افزود: در گذشته نیز فیلم «آبرنگ» را در حوزه کودک و نوجوان ساخته بودم. فیلمسازی در این ژانر برایم بسیار جذاب است. زیرا همه یادگارها و خاطرات خوش ما از دوران کودکی می‌آید و دنیای کودکی جهان زیبایی است.
خانجانی با اشاره به تعلق خاطر خود به اصفهان و جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: از آنجایی که من در اصفهان بزرگ شده‌ام، به این جشنواره علاقه زیادی دارم. سال‌ها این جشنواره را رصد کرده‌ام. اما به نظرم سیاست‌گذاری این جشنواره مبنی بر حمایت مالی از تولیدات سینمایی باید نظام‌مندتر شود تا فیلمسازان خودشان برای فیلم ساختن در این ژانر رغبت داشته باشند. در واقع سینماگر باید فیلمنامه‌اش را به فارابی یا سایر مراکز حمایت کننده سینمای کودک ارائه کند. ضمن این که اکران این فیلم ها نیز تضمین شده نیست.

امروزه دانش‌آموز سالاری حاکم شده است
وی ادامه داد: دو فیلم «آبرنگ» و «بین ما» از شهرداری اصفهان جز فیلم هایی بودند که از سوی شهرداری اصفهان حمایت مالی شدند. فیلم «بین ما» نیز تنها فیلمی بود که از مجموع 40 فیلم موفق به حضور در بخش مسابقه شد. اگرچه من از راه یابی فیلم خود به این رقابت خوشحال هستم، اما از این نظر ناراحتم که چرا باید بودجه دولتی صرف ساخت فیلم هایی شود که حتی شایستگی حضور در این رقابت جشنواره ای را هم پیدا نمی کنند؟!
این کارگردان درباره نقاط مورد تاکید در فیلم گفت: آنچه برای من در فیلمنامه «بین ما» عبدالرضا کاهانی جالب بود، نمایش تفاوت جهان‌بینی نسل هاست. هر نسلی در دوره خود شکل می‌گیرد. دانش‌آموز بودن در نسل من، رفتارها و منش‌های را از نظام اداری آموزش و پرورش انتظار داشت اما امروزه دانش‌آموز سالاری حاکم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار