روستا وارث کهن‌ترین عناصر فرهنگ قومی است

کرمانشاه (پانا) - رییس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، در مراسم اختتامیه طرح توسعه زنان و دختران روستایی بیان کرد توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور، نیازمند افراد باسوادی است که بتوانند در بهره‌مندی از متون و توانایی مکتوب‌کردن خواسته‌ها، دانش و تجربه داشته باشند.

کد مطلب: ۸۴۷۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
روستا وارث کهن‌ترین عناصر فرهنگ قومی است

فرزانه سیفی‌تبار در گفت‌و‌گو با پانا گفت: افراد بزرگسال که به دلایل گوناگون از آموزش محروم مانده‌اند، مشکلات خاصی را در درون و بیرون جامعه دارند. از نظر فرهنگی و جامعه‌شناختی "روستا" وارث کهن‌ترین عناصر فرهنگ قومی است. آموزش این قشر و ترویج و ترغیب آنان برای باسواد شدن یکی از چالش‌های نظام آموزشی بوده و نقش زنان و دختران روستایی که بخش مهمی از جمعیت روستاها را شامل می‌شوند، بسیار ارزشمند است.

رییس اداره سواد آموزی استان افزود: تمرکز بر اجرای فرایند آموزش بزرگسالان در زنان و دختران روستایی لازمه تحقق عدالت آموزشی است.

وی در پایان گفت: معاونت سوادآموزی استان در این راستا طرح توسعه سوادآموزی زنان و دختران روستایی برای توان‌افزایی جامعه هدف و افزایش سطح انگیزشی و علاقه‌مند کردن بی‌سوادان به سوادآموزی با اهداف آموزش مهارتهای سواد پایه و با مشارکت دفتر امور زنان استانداری و اداره کل امور عشایر را ضروری دانست و اعلام کرد که در این طرح تعداد 80 نفر از آموزش‌دهندگان توانمندسازی و تعداد 700 نفر از بی‌سوادان در روستاها و عشایر باسواد خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار