مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

پرداخت کرایه تاکسی در پایتخت هوشمند می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌‌گوید برای تعیین نحوه پرداخت کرایه تاکسی در پایتخت دو گزینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیش‌روی تاکسیرانی است که با توجه به استقبال مردم از پرداخت‌های نرم‌افزاری قرار است این سیستم پرداختی توسعه یابد.

کد مطلب: ۸۴۷۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت کرایه تاکسی در پایتخت هوشمند می‌شود

علیرضا قنادان در گفت‌وگو با پانا درباره نحوه پرداخت کرایه تاکسی در شهر تهران گفت: در حال طراحی زیرساختی برای این موضوع هستیم تا بدانیم کدام گزینه مناسب‌تر است. برای دریافت هزینه تاکسی، دو گزینه پرداخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیش روی ما قرار دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به سیستم پرداخت سخت‌افزاری کرایه تاکسی گفت: گزینه سخت‌افزاری انواع مختلفی دارد و کاربری‌های آن متفاوت است و قاعدتا باید متناسب با نوع کاربری، پرداخت‌ها انجام شود. به عنوان مثال، در تاکسی‌های خطی دستگاه «پوز» قابلیت استفاده ندارد و دلیلش این است که چون فرایند زمان‌بری دارد و مسافران می‌خواهند با سرعت پیاده شوند، استفاده از دستگاه «پوز» کارایی ندارد.

وی درباره سیستم پرداخت نرم‌افزاری برای دریافت کرایه تاکسی نیز گفت: به نظر می‌رسد گزینه پرداخت نرم‌افزاری از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی، بهترین کارکرد را دارد و با استقبال مردم نیز مواجه شده است و فکر می‌کنم بیشتر از همه بتوانیم این موضوع را توسعه بدهیم.

قنادان تصریح کرد: اکنون مشغول بررسی پروتکل نحوه پرداخت کرایه تاکسی هستیم تا از مرحله پایلوت خارج شود و به‌صورت فراگیر در همه شهر اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار