مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان

تحویل35 مدرسه جدید تا اول مهرماه به شهرستان های استان گلستان

گرگان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در جلسه ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش این استان از واگذاری 35 مدرسه جدید تا اول مهربه شهرستان‌های این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۷۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تحویل35 مدرسه جدید تا اول مهرماه به شهرستان های استان گلستان

جلسه ستاد بازگشایی پروژه مهر در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد.

احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در این جلسه اظهار کرد: تاکید من بر این است که در ابتدای مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: یکی از ویژگی های سامان دهی نیروی انسانی در سال جاری تفویض اختیار به شهرستان بوده است که باز خورد ها حکایت از موفق بودن این تجربه دارد.

وی افزود: برای اینکه پروژه مهر به شکل مطلوب دنبال گردد هر یک از معاونت های اداره کل آموزش و پرورش نظارت دقیق بر 2 شهرستان خواهد داشت و به دلیل اهمیت موضوع جلسات این ستاد به صورت هفتگی دنبال خواهد شد.

گوهری راد روز 20 شهریور را به عنوان زمان ارائه گزارش جامع مدیران آموزش و پرورش شهرستان در ارتباط با پروژه مهر عنوان کرد و گفت: کلیه اقدامات باید تا قبل از این روز انجام شود تا ما با آمادگی کامل به استقبال باز گشایی مدارس برویم.

یاسر لیوانی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان نیز در این جلسه گفت: امسال 35 مدرسه با 180 کلاس درس جدید تا اول مهرماه به شهرستان ها تحویل داده خواهد شد. لیوانی ادامه داد: تجهیزات مدارس جدید نیز خریداری شده و آماده است. وی همچنین از برگزاری مناقصه به منظور خرید و تجهیزات مازاد مورد نیاز شهرستان ها خبر داد و گفت: در زمینه تامین این موارد نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان ادامه داد: تعمیر و باز سازی تعدادی از مدارس نیز در حال انجام است که تا قبل از مهرماه این فعالیت نیز خاتمه خواهد یافت.

قدرت الله نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: از نظر ما پروژه مهر یک پروژه تابستانی نیست و در طول سال تحصیلی استمرار دارد و به نوعی، پروژه مهر جشن تعلیم و تربیت و علم اندوزی است. نظری از آمادگی کامل و تمهید مقدمات شایسته برای باز گشایی مدارس در اول مهرماه خبر داد و گفت: 97 درصد کتب درسی دوره ابتدایی و 80 درصد از کتب فنی و حرفه ای و کاردانش توزیع شده است.

وی مهمترین اقدامات حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی را تا قبل از مهرماه حضور مستمر تیم معاونت پشتیبانی در شهرستان ها، فعال سازی کمیته فضا، آموزش نگهداشت امکانات برای پرسنل، توزیع خودرو وانت برای مدارس شبانه روزی، برگزاری نمایشگاه نوشت افزار با شعار ایران ساخت در 14 شهرستان، توزیع لوازم ورزشی خریداری شده با اعتبار 220 میلیون تومان و توزیع تجهیزات خریداری شده هنرستان ها با اعتبار 1.5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: نقل و انتقالات فرهنگیان نیز به نحو مطلوب انجام شده است و نقل و انتقال اضطراری نیز در شهریور انجام خواهد شد.

وی از توزیع مرحله اول سرانه دانش آموزی به مبلغ 600 میلیون تومان خبر داد و گفت: مرحله دوم توزیع سرانه دانش آموزی نیز قبل از مهرماه ماه انجام خواهد شد. تسویه حساب سرویس های روستا مرکزی و توزیع بن کارت های ویژه دانش آموزان شبانه روزی از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان گردید.

کمال الدین نظرنژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گلستان نیز از آغاز آموزش نیروی انسانی به ویژه در بحث کتاب های نو نگاشت خبر داد و گفت: 94 سرباز معلم آموزش های نظامی خود را گذرانده اند و با تکمیل دوره آموزش تخصصی از مهرماه در خدمت آموزش و پرورش خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار