رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

وظیفه نسل امروز پاسداشت تاریخ این مرز وبوم است

یزد (پانا) -رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در دیدار با مدیر کل بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد: رزمندگان ایرانی با استعانت از تعالیم دینی توام با عرق بی نظیرملی که ریشه در تاریخ کهن این مرز وبوم دارد توانستند علیه باطل مقاومت واز کیان پاک خود دفاع کنند.

کد مطلب: ۸۴۷۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه نسل امروز پاسداشت تاریخ این مرز وبوم است

در دیدار رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، عباس ملازینلی با تاکید بر اینکه وطن پرستی و ملی گرایی توام با حس قوی شیعی، عامل اصلی پیروزی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: با بررسی ومقایسه وضعیت کشورهای مسلمان همسایه که دائما در بی امنی به سربرده و مورد تعرض بیگانگان قرار گرفته اند، این سوال مطرح می شود که چه عاملی باعث شد جمهوری اسلامی ایران، استوار بماند وتا کنون مورد تعرض بیگانگان قرار نگیرد؟ که پاسخ این مهم را می توان در پیشینه این آب وخاک جست که آمیختن این تمدن غنی با اسلام ارزشمند وبه دلیل ناب محمدی سبب شد در طول تاریخ افتخارهای متعددی آفریند و رشادت های متعددی آفریند و رشادت های دلاورمردانش زبانزدعام وخاص شود.

ملازینلی با تاکید بر اینکه حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس وظیفه ای همگانی است؛ همکاری با بنیاد حفظ ونشر آثار دفاع مقدس را افتخار شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد عنوان کرد وافزود: وظیفه نسل امروز پاسداشت تاریخ این مرز وبوم است. ما باید این ارزش های مقدس را ارج نهیم ودر ترویج و حفظ آن ها بکوشیم.

وی با بیان اینکه ترویج ارزش های دفاع مقدس برای جهانیان امری ضروری است؛ اظهارداشت: این موزه می تواند با تمام ظرفیت های خود با هنر آفرینی هنرمندان با محوریت دفاع مقدس در گرامیداشت ومعرفی شایسته این فرهنگ وتاریخ غنی به گردشگران خارجی که نمایندگان ملل های مختلف می باشند؛ گام بلندی بردارد وبه نحوی طراحی شود که علاوه بر نسل جدید جامعه؛ توجه فرهنگ های ملل مختلف را نیز جذب وبه تفکر وتامل نسبت به چرایی این ارزش ها و قوه ذاتی آن وا دارد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد پاسخ به چرایی ایثار و از خود گذشتگی شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را دست مایه ومحوریت طراحی جهانی موزه دفاع مقدس دانست.

سردار رضا هدایتی نیز با بیان اینکه زبان جامعه زبان هنر است؛ اظهار داشت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد توانسته است با زبان هنر تغییرات چشمگیری را در سطح شهر ایجاد کند وبیش از پیش به مردم نزدیک شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس متعلق به همه اقشار جامعه است؛ گفت: این بنیاد با تاکید بر مردمی بودن و دور از خط فکرهای گوناگون سیاسی می کوشد تا ارزش های بی نظیر دفاع مقدس را زنده نگه دارد ودر سطح جامعه به تشریح و ترویج این ارزش ها بپردازد.

سردار هدایتی در ادامه ضمن تشریح فعالیت های شورای سیاست گذاری این بنیاد؛ خواستارمشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در طراحی و اجرای فعالیت ها نرم افزاری و رویدادی در موزه دفاع مقدس شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار