نشست شورای آموزش و پرورش

استاندارخوزستان: معضل کمبود نیرو در آموزش و پرورش خوزستان در دیدار با وزیر مطرح شد

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان اظهار کرد: تمام امکانات استان برای بازگشایی مدارس باید در خدمت آموزش و پرورش قرار بگیرند تا با کمترین مشکل سال تحصیلی را آغاز کنیم. توسعه پیش‌دبستانی یکی از برنامه‌هایی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۷۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندارخوزستان: معضل کمبود نیرو در آموزش و پرورش خوزستان در دیدار با وزیر مطرح شد

غلامرضا شریعتی در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته برنامه‌های خوبی در آموزش و پرورش خوزستان شروع شد، گفت: برچیده شدن مدارس کانکسی و ایجاد کلاس های ثابت با شرایط مناسب تا پایان سال 97 یکی از این برنامه ها بود که در حال انجام است و اگر اعتبارات بیشتری لازم باشد به اجرای این برنامه اختصاص پیدا می کند.

وی با اشاره به ایجاد فضاهای جدید آموزشی برای دانش آموزان در سال تحصیلی آینده گفت: مهرماه امسال 160 مدرسه در قالب 576 کلاس درس افتتاح شود و تا پایان سال تحصیلی نیز 130 مدرسه دیگر در قالب 560 کلاس درس به بهره برداری می رسد.

استاندار خوزستان گفت: به منظور بهبود فضاهای آموزشی در استان، اعتبارات عمرانی اداره‌کل نوسازی مدارس، از 73 میلیارد تومان به 145 میلیارد تومان افزایش یافته است.

شریعتی با اشاره به ادامه اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان خاطر نشان کرد: هیچ کودکی در استان نباید به دلیل فقر از تحصیل باز بماند. این طرح سال گذشته در استان اجرایی شد به عنوان مدون ترین طرح در کشور شناخته شد.

استاندار خوزستان جذب حداکثری در پیش دبستانی را از دیگر اولویت های استان خوزستان دانست و گفت: توسعه پیش‌دبستانی یکی از برنامه‌های ما بود با جدیت در استان پیگیری می شود و لازم است که به این دوره در مدارس دخترانه توجه بیشتری صورت بگیرد و اگر اعتباری توزیع می شود باید با اولویت توزیع در مدارس دخترانه باشد.

شریعتی با بیان اینکه توسعه پیش‌دبستانی سبب کاهش آمار بازماندگان از تحصیل می شود، تصریح کرد: استان خوزستان از بیشترین آمار دانش‌آموزان دو زبانه و حاشیه‌ای برخوردار است از این رو دهیاران، فرمانداران و بخشداران باید برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و رفع موانع آموزشی وارد عمل شوند.

وی آموزش و پرورش خوزستان را دارای معضل کمبود شدید نیروی انسانی دانست و گفت: در دیدار با وزیر آموزش و پرورش این مسئله مطرح شد امیدواریم به زودی مجوز جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش صادر شود.

وی تاکید کرد: تمام امکانات شهرستان‌ها باید برای بازگشایی مدارس در خدمت آموزش و پرورش قرار بگیرند تا با کمترین مشکل سال تحصیلی را آغاز کنیم. امسال قرار است کلاس‌های درس به کولرهای اسپلیت مجهز شوند و مدارس شهرستان‌هایی که در معرض گرد و غبار بیشتر قرار دارند نیز قرار است دارای پنجره دو جداره شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار