معاون آموزش متوسطه خوزستان: استقرار پایه دوازدهم چالش‌های زیادی در آموزش و پرورش ایجاد می‌کند

اهواز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: استقرار پایه دوازدهم در آموزش و پرورش خوزستان به خصوص در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش مشکلات مضاعفی را از نظر نیروی آموزشی، فضا و تجهیزات ایجاد کرده است.

کد مطلب: ۸۴۶۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه خوزستان: استقرار پایه دوازدهم چالش‌های زیادی در آموزش و پرورش ایجاد می‌کند

جمشید کمایی در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه روز اول مهر 97 مصادف با ماه محرم و آغاز هفته دفاع مقدس است، گفت: مهر امسال به نام « مهر و محرم» نامگذاری شده است و امسال جشن بازگشایی مدارس از دهه محرم و دفاع مقدس تاثیر می پذیرد.

وی با بیان اینکه پروژه مهر مطابق با دستورالعمل مربوطه از 15 تیرماه شروع شده است و تا 15 مهرماه 97 ادامه دارد، افزود: سازمان دهی نیروی انسانی ، تعمیر و تجهیز مدارس، فرهنگ سازی و تبلغیات و نظارت و ارزیابی از محورهای پروژه مهر هستند.

کمایی با اظهار اینکه تا پایان مرداد 97، ثبت نام 78 درصد از دانش آموزان خوزستانی انجام شده است، گفت: سال گذشته 1 میلیون و 808 دانش آموز در خوزستان ثبت نام کردند. تا به امروز نیز 826 هزار و 958 دانش آموز در سامانه سناد ثبت نام شده اند و بخش دیگری از ثبت نام ها نیز به دلیل مسائلی نظیر هدایت تحصیلی هنوز انجام نشده که باید حداکثر تا 15 شهریورماه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد ثبت شوند.

وی گفت: آموزش و پرورش خوزستان با چالش هایی نظیر کمبود شدید نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی و تجهیزات رو به رو می باشد که این مشکلات باید تا قبل از آغاز مهر ماه برطرف شود.

کمایی استقرار پایه دوازدهم را عاملی برای تشدید معضل کمبود نیرو و تجهیزات و فضای آموزشی در آموزش و پرورش خوزستان دانست و تصریح کرد: استقرار پایه دوازدهم برای اولین بار در کشور انجام می شود و در سال تحصیلی آینده دوره پیش دانشگاهی به صورت کامل حذف می شود. استقرار این پایه در آموزش و پرورش خوزستان به خصوص در فنی و حرفه ای و کار و دانش مشکلات مضاعفی را از نظر نیروی آموزشی، فضا و تجهیزات ایجاد کرده است .

وی اضافه کرد: امتحانات برای دانش آموزان این پایه به صورت نهایی برگزار می شود و نمره نهایی با ضریب 30 درصد در کنکور تاثیر گذار است. کتاب های این دوره نیز به تازگی تالیف شده اند، از این رو لازم است تا یکسری دوره های آموزشی برای دبیران پایه دوازدهم برگزار شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در این پایه دست پیدا کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان انجام تمهیدات لازم برای ورود دانش آموزان به پایه های اول، هفتم و دهم و تعیین رشته دانش آموزان پایه نهم ، سامان دهی نیروی انسانی و نقل و انتقال درون استانی و برون استانی همکاران فرهنگی را بخشی از اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در راستای پروژه مهر عنوان کرد. وی افزود: به دلیل کمبود شدید نیرو در آموزش و پرورش خوزستان انتظار داریم شورای آموزش و پرورش از سیاست انقباضی آموزش و پرورش خوزستان برای جلوگیری از خروج نیرو از استان حمایت کند.

کمایی اضافه شدن طرح « ایران مهارت» به پروژه مهر امسال را گامی در راستای افزایش مهارت آموزی در بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: امسال یک هزار و 718 مدرسه در دوره اول متوسطه در استان خوزستان تحت پوشش طرح ایران مهارت قرار می گیرد و در این طرح به مدت 60 ساعت مهارتی که به آن علاقمند هستند را آموزش می بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار