رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند خبر داد:

وزیر بهداشت به خراسان جنوبی می آید / افتتاح 8 پروژه درمانی در استان

بیرجند (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند با اشاره به اینکه وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی سفر خواهد کرد،گفت: در این سفر 8 پروژه پزشکی و درمانی در استان افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۶۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت به خراسان جنوبی می آید / افتتاح 8 پروژه درمانی  در استان

دکترکاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند صبح امروز در شورای اداری خراسان جنوبی گفت:دانشگاه علوم پزشکی در سال 1364 در بیرجند افتتاح شد و در حال حاضر 9 دانشکده در رشته های مختلف در این دانشگاه فعال هستند.

دکتر قائمی ادامه داد: در حال حاضر 3 هزار و 511 دانشجو در 34 کد رشته ، تحصیل می کنند و 259 نفر نیز عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند که تلاش می کنند این دانشگاه، برترین دانشگاه در شرق کشور شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند اظهار کرد: در شاخص توسعه رشته های حرفه ای در استان نسبت به سال 92 ، پنجاه درصد افزایش داشته ایم و نیز در سال 96 ، این دانشگاه موفق به کسب رتبه دوم قبولی دستیار در کشور شده است.

وی اظهار کرد: از افتخارات این دانشگاه این است که توانسته در مدت اخیر ، مجوز تربیت و آموزش دستیار متخصص مغز و اعصاب را از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کند و تنها تعداد معدودی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، این مجوز را دارا هستند.

دکتر قائمی در خصوص وضعیت حال حاضر تخت های فعال در استان ، گفت: در حال حاضر یک هزار و 151 تخت در استان فعال است که این تعداد نسبت به سال 92، بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند با اشاره به اینکه وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی سفر خواهد کرد،گفت: در این سفر 8 پروژه پزشکی و درمانی در استان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در این سفر که از 12 تا 15 شهریور ماه صورت خواهد گرفت، طرح هایی در شهرستان های استان افتتاح خواهند شد که ساختمان مرکزی دانشگاه در بیرجند، مرکز یادگیری آموزش های الکترونیک و سامانه پاسخگویی و مرکز درمان ناباروری ، از مهمترین طرح هایی هستند که در سفر دکتر قاضی زاده هاشمی به بهره برداری خواهند رسید.

دکتر قائمی در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: افتخاراتی در طول سال های 92 تا 96 در استان حاصل شده است که افتتاح بیمارستان رازی ، سفر تیم خیرخواهانه جراحی پلاستیک به استان ، بی نیاز کردن بیماران از سفر به مشهد با افتتاح دستگاه های پزشکی از جمله دستگاه آنژیو گرافی و ساخت بیمارستان ایران مهر که اعمال رادیوتراپی و شیمی درمانی را انجام می دهد، از جمله این طرح ها و افتخارات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار