امام جمعه اردبیل:

توسعه فضا و تجهیزات درمانی یکی از اولویت های استان اردبیل است

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل با اشاره به مراجعه اتباع آذری و نیز از برخی استان‌های همجوار برای مقاصد درمانی به استان اردبیل گفت: با توجه به این امر نیازمند توسعه و گسترش فضا و تجهیزات بیمارستانی و درمانی در سطح استان اردبیل هستیم.

کد مطلب: ۸۴۶۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فضا و تجهیزات درمانی یکی از اولویت های استان اردبیل است

آیت‌الله سیدحسن عاملی در نشست با معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور و مجمع خیرین سلامت استان با اشاره به فعالیت‌های خیرخواهانه مجمع خیرین سلامت اظهار داشت:‌ این مجمع در سطح کشور توانسته با کارهای خداپسندانه در راستای حل مشکلات در حوزه سلامت و درمان گام‌های جدی و اساسی بردارد که انتظار می‌رود چنین فعالیت‌هایی تقویت شده و زمینه برای ارائه خدمت هر چه گسترده‌تر این مجمع فراهم آید .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصدی‌گری دولت به ویژه در بخش سلامت را مفید و موثر ندانست و بیان کرد: به طور قطع حضور مردم در این برنامه‌ها و واگذاری امور به مردم می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و گسترش فعالیت‌ها در بخش سلامت شود .

وی با اشاره به 100 میلیارد تومان کمک و مشارکت مردم در حوزه سلامت در استان اردبیل گفت: در استانی مانند اردبیل این حجم مشارکت مردمی که رقم قابل توجهی بوده، امری امیدوارکننده و مثال‌زدنی بوده و باید تلاش کنیم این موضوع تداوم یابد .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل آینده مجمع خیرین سلامت را بسیار خوب و روشن ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش و جدیت بر این باشد تا اعتماد و وثوق مردمی به فعالیت‌های این مجمع بیش از گذشته افزایش یابد چرا که در این صورت می‌توانیم با افزایش کمک‌های مردمی شاهد اقدامات گسترده‌ای در حوزه سلامت باشیم .

عاملی با بیان اینکه مردم استان اردبیل مردمی انسان‌دوست و عاطفی هستند، تصریح کرد: در صورت اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های این مجمع و جلب اعتماد عمومی می‌توانیم شاهد افزایش ارقام کمک‌های مردم استان به مجمع خیرین سلامت بوده و در این زمینه اقدامات را افزایش داد .

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشنهاد طراحی بیمارستانی یک هزار تختخوابی یا 750 تختخوابی برای بیمارستان نجف‌زاده اظهار کرد: زمین این بیمارستان توسط فردی خیر اهدا شده است و در راستای راه‌اندازی این بیمارستان آماده همکاری و هرگونه کمک هستیم .

وی با اشاره به مراجعه اتباع آذری و نیز از برخی استان‌های همجوار برای مقاصد درمانی به استان اردبیل گفت: با توجه به این امر باید تلاش و جدیت بر این باشد تا فضا و تجهیزات بیمارستانی و درمانی را در سطح استان اردبیل توسعه و گسترش دهیم که در این رابطه مجمع خیرین سلامت می‌تواند اقدامات گسترده‌تری انجام دهد .

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیران سلامت نیز در این دیدار اظهار کرد: از ابتدای فعالیت مجمع خیرین سلامت در کشور تاکنون شاهد سرمایه‌گذاری این مجمع در حوزه سلامت به میزان 6 هزار میلیارد تومان بوده‌ایم که با جلب کمک‌های مردمی در صدد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌ها هستیم .

اسماعیل غنیان از فعالیت بیش از 110 هزار نفر به عنوان عضو با مجمع خیران سلامت در کشور خر داد و گفت: این تعداد افراد در 300 نقطه از کشور در راستای تامین نیازهای مردم به خدمات بخش سلامت همکاری و مشارکت می‌کنند .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده شاخص توسط این مجمع در کشور بیان کرد: احداث بیمارستان‌های بزرگ و مجهز از جمله اقدامات این مجمع بوده به طوری که بیمارستان 500 تختخوابی در تبریز، شیراز و برخی شهرهای دیگر توسط این مجمع احداث و تجهیز شده است .

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیران سلامت با تاکید بر جلب مشارکت مردمی در حوزه سلامت گفت: در استان‌هایی که از توان مشارکت مردمی بهره گرفته شده و امور به شکل مردمی انجام شده میزان موفقیت مجمع خیریت سلامت در حد بالایی بوده که با توجه به این مهم تلاش می‌کنیم از این ظرفیت به نحوی مناسب در استان‌های مختلف استفاده کنیم .

وی اقدامات این مجمع اعم از تامین فضا و تجهیزات بیمارستانی و نیز درمان و پیشگیری را سرمایه‌گذاری در بخش سلامت برشمرد و تصریح کرد: در زمینه ساخت بیمارستان در استان اردبیل اقدام مطلوبی انجام نشده است اما با اختصاص زمین برای ساخت بیمارستان نجف‌زاده می‌توانیم شاهد ساخت این بیمارستان با حداقل 750 تخت بیمارستانی در سه یا چهار مرحله باشیم .

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان نیز در این دیدار اظهار کرد: از ابتدای فعالیت مجمع خیرین سلامت در استان اردبیل تاکنون مردم اردبیل بیش از 100 میلیارد تومان در این حوزه مشارکت و کمک داشته‌اند و این موفقیتی مهم برای این مجمع به شمار می‌رود و تلاش می‌کنیم تا این مشارکت‌ها افزایش یابد .

محمدرضا فلسفی با اشاره به نوع کمک‌های مردمی برای مجمع خیرین سلامت تصریح کرد : اغلب مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی برای تامین زمین در راستای توسعه مراکز درمانی و در حوزه سلامت و نیز به شکل کمک‌های کالایی بوده است .

وی افزود: بیشترین میزان زمین‌های اهدایی در سطح استان مربوط به شهرستان‌هایی پارس‌آباد با 10 میلیارد تومان و شهرستان مشگین‌شهر با پنج میلیارد تومان بوده و در سایر شهرستان‌های استان نیز در این زمینه و نیز برای تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی مشارکت‌های خوبی اتفاق افتاده است .

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان عمده‌ترین و سر‌آمدترین مشارکت مردمی در استان اردبیل را اهدای زمین از سوی فرد خیر برای احداث بیمارستان دانست و گفت: این زمین برای احداث بیمارستان نجف‌زاده در نظر گرفته شده است که ارزش آن بیش از 30 میلیارد تومان است .

فلسفی با قدردانی از اقدامات برخی نهادها در راستای کمک به احداث این بیمارستان بیان کرد: عوارض و پروانه ساخت این بیمارستان در حدود 21 میلیارد تومان بوده که شهرداری و شورای شهر اردبیل مبلغی در این زمینه دریافت نکرده‌اند و به صورت رایگان عوارض و پروانه به آن صادر می‌شود که این اقام شایسته قدردانی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار