معاون آموزش‌وپرورش مازندران مطرح کرد: لزوم همراهی همه مدیران و معلمان برای ایجاد روحیه مهارت‌آموزی در دانش‌آموزان

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: «همه مدیران و معلمان و نقش‌آفرینان مدرسه باید برای ایجاد روحیه مهارت‌آموزی و ‌کارآفرینی در دانش‌آموزان همراه شوند.»

کد مطلب: ۸۴۶۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش‌وپرورش مازندران مطرح کرد: لزوم همراهی همه مدیران و معلمان برای ایجاد روحیه مهارت‌آموزی در دانش‌آموزان

اسفندیار نظری در نشست شورای مدیران مدارس استعدادهای درخشان با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری برگزار شد، با بیان اینکه آینده در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌های هوشمند است، اظهار کرد: «کلید بهبود تغییر تفکر مدیران و شرط اساسی ایجاد سازمان هوشمند، مدیران هوشمند است.»

او یکی از وظایف مدیران هوشمند را جذب صحیح و شایسته منابع هوشمند برشمرد و افزود: «مدیران، کارکنانی از نظر توان، ذات و جوهره شایسته اسیتخدام می‌کنند و سپس در آموزش مناسب آنان با سرمایه‌گذاری، سعی در تجهیز لشکری آماده خواهند داشت.»

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران، خواستن، دوری از تعصبات، باور مثبت و عملگرا بودن را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و‌ پرورش، مهم خواند.

او وجود یک دستورالعمل کامل برای سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی در مراکز استعدادهای درخشان را ضروری شمرد و گفت: «ساماندهی نیروی انسانی مدارس خاص با توجه به بیشتر بودن مطالبات از این مدارس، نیاز به حساسیت بیشتر دارد.»

نظری با اشاره به قانون حضور ۳۵ ساعته دانش‌آموز در مدرسه در طول یک هفته، پرداختن به مهارت‌آموزی در متوسطه اول را در کنار کنکور و المپیاد را مهم برشمرد و گفت: «در هدایت تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان، رشته ریاضی غریب مانده است و با توجه به موفقیت دانش‌آمپزان سمپادی مازندران در رشته ریاضی هدایت دانش‌آموزان به این رشته نیاز به تلاش بیشتر دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: «مدیران متوسطه دوم با اجرای برنامه تعالی با این پیام اصلی که مدیر باید با برنامه حرکت کند، تجربه موفق خود را مستند کنند و بر اساس آن حرکت کنند تا چالش‌ها سال به سال کمتر شود.»

نظری با اشاره به شرکت ۱۰ هزار و ۲۵۷ دانش‌آموز مازندران در مرحله نخست المپیادها و مقام دوم استان پس از شهر تهران از نظر تعداد شرکت‌کننده، گفت: «۴۹۳ نفر نیز به مرحله دوم راه یافتند.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: «همه مدیران و معلمان و نقش‌آفرینان مدرسه باید برای ایجاد روحیه مهارت‌آموزی و ‌کارآفرینی در دانش‌آموزان همراه شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار